arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۴

تشنج در افطاری رئیس‌جمهور با روحانیون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران، فرزند مداح معروف و از روحانیون اصلاح‌طلب روایتی از آنچه تشنج در جلسه افطاری رئیس جمهور با علما خوانده، منتشر کرده است.

متن این نوشتار به این شرح است:

امشب (پنج‌شنبه) در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با جمعی از روحانیون و ائمه جمعه در ساختمان اجلاس سران شرکت کردم.

آقایان مدعو از روحانیون برجسته تهران، قم و سمنان بودند. پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور تنی چند از فضلا و روحانیون همچون حجج اسلام سید مهدی طباطبایی، جوادی آملی، ادیب و مبلغی به ایراد سخن پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بنده از رئیس جمهوری محترم به عنوان مجری قانون اساسی می‌خواهم که در کنار حراست از دستاوردهای علمی و فناورانه نظام، تعریفی دوباره از راهکارهای چگونگی دفاع از حقوق مردم بر اساس اصول قانون اساسی ارائه دهد؛ چرا که شاهد هستیم که متأسفانه بر اساس تعاریف و استنباط‌ های غلط، گاهی حقوق مردم ضایع می‌شود که نمونه آن تعطیلی کنسرت‌های قانونی و مجوزدار است که این را نادیده‌گرفتن حقوق مردم و خلاف قانون اساسی می‌دانم.

در خلال سخنان حجت‌الاسلام ادیب تعداد قابل توجهی از علما با گفتن احسنت سخنان او را تایید کردند و از طرفی حدود هفت هشت نفر از ائمه جمعه فریاد برآوردند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه، جلسه برای لحظاتی به تشنج کشیده شد. یکی از امامان جمعه که در ردیف مقابل من نشسته بود بلند شد و اعلام کرد ائمه جمعه جلسه را به نشانه اعتراض ترک کنند اما کسی جلسه را ترک نکرد و همه جمع معترضین نشستند و جلسه آرام گرفت.

آنچه بیش از هرچیز باعث آرامش مجلس شد سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی بود که به شعاردهندگان تذکر داد « بجای غرش کردن و شعار دادن به فکر آبروی اسلام باشید و به داد اسلام برسید .»

آهنگران در پایان نوشته است که ظاهرا همچون ضیافت افطار فعالان سیاسی ، افطار روحانیون هم متاثر از موضوعاتی چون ممنوع‌التصویری بوده و این بحث و مناقشه را پایانی نیست.
نظرات بینندگان