arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹

استعفای عبرت انگیز آقای وزیر

وزیر امور خارجه ژاپن به خاطر دریافت یک هدیه بسیار کم ارزش از یک خارجی، استعفا داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه ژاپن به خاطر دریافت یک هدیه بسیار کم ارزش از یک خارجی، استعفا داد.

مائه‌هارا یکشنبه اعتراف کرد که مبلغی معادل 450 یورو از یک کره ای دریافت کرده و به همین خاطر از سمت خود استعفا می دهد. این درحالی است که او تاکید کرده اصلا از واریز شدن این مبلغ به حسابش توسط این تبعه کره جنوبی خبر نداشته است.

استعفای این چهره برجسته کابینه چپ گرای میانه ژاپن می تواند ناشی از ریشه عمیق پاک زیستی و توجه افکارعمومی این کشور به فساد مالی در میان مسئولان باشد.

استعفای سیجی مائه‌هارا، 48 ساله در صورتی که نائوتو کان نخست وزیر آن را بپذیرد، ممکن است ضربه بسیار سختی به دولت چپ گرای میانه روی ژاپن به شمار رود.

این در حالیست که محبوبیت این دولت در نظرسنجی‌ها به پایین ترین سطح رسیده است. وزیر امور خارجه ژاپن که یکی از ستاره‌های حزب دموکرات حاکم ژاپن به شمار می‌رود یکی از گزینه‌های مطلوب برای جایگزینی نخست وزیر در صورت کناره گیری وی از قدرت بود. مائه‌هارا جمعه اعتراف کرده بود از یک تبعه کره جنوبی که از مدتها پیش ساکن ژاپن است و در کیوتو رستوران دارد 50 هزار ین (معادل 450 یورو) به عنوان هدیه دریافت کرده است. وی افزود در جریان نبوده که این زن که او را از زمان کودکی می‌شناسد این مبلغ را به حسابش واریز کرده است اما مخالفان محافظه کار خواستار کناره گیری وی به علت نقض قانون شدند.

بر اساس قانون ژاپن هیچ عضوی از دولت حق ندارد از خارجی‌ها هدیه دریافت کند
نظرات بینندگان