arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹

ایت الله رفسنجانی: پرهیز از تنش و افزایش اختلافات، چاره‌ساز شرایط فعلی كشور است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح در دیدار اعضای شورای مركزی خانه كشاورز، اجرای سیاست‌های كلان، حركت در مسیر برنامه‌ها و پرهیز از تصمیمات بدون كارشناسی را از مهمترین عوامل در حل مسائل و مشكلات بخش كشاورزی كشور عنوان كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح در دیدار اعضای شورای مركزی خانه كشاورز، اجرای سیاست‌های كلان، حركت در مسیر برنامه‌ها و پرهیز از تصمیمات بدون كارشناسی را از مهمترین عوامل در حل مسائل و مشكلات بخش كشاورزی كشور عنوان كرد.


به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها، حمایت وسیع از بخش كشاورزی را اجتناب‌ناپذیر عنوان كرد و افزود: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش می‌تواند به آن صدمه بزند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش قیمت نفت و همچنین عطش بازار جهانی برای خرید انرژی، تأكید كرد: در این شرایط فرصت مناسبی است كه با آینده‌نگری كه توصیه‌ای دینی است با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد، مشكلات را كاهش و زمینه را برای افزایش تولید فراهم كنیم.
وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها برای اقتصاد كشور تأكید كرد: اگر در مرحله اجرا برای برخی بخش‌ها كه نقش اصلی و مولد در اقتصاد كشور دارند، فكر اساسی نشود هدف اصلی ان كه شكوفایی اقتصاد است محقق نخواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش حاضران در مورد حوادث منطقه، گفت: سراسر جهان اسلام و جهان سوم در معرض تندبادهای جدی است و مردم نشان دادند سبك‌های حكومتی كه در این مناطق رایج است دیگر جواب نمی‌دهد. 

وی افزود: در جهان امروز دیگر امكان‌پذیر نیست كه با ارعاب و تهدید حكومت كرد و این حركت‌ها كه امروز مشاهده می‌كنیم معلول هوشیاری و بیداری مردم است و این نیز خود معلول انفجار اطلاعات و گسترش ابزارهای اطلاع‌رسانی است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال دیگری، با اشاره به شرایط فعلی كشور، پرهیز از تنش و افزایش اختلافات را چاره‌ساز عنوان كرد و گفت: به همین دلیل باید برای حفظ مصالح و منافع نظام، وحدت و انسجام كشور را تقویت و از منافع شخصی خود صرف‌نظر كنیم. 

در ابتدای این دیدار عیسی كلانتری دبیركل خانه كشاورز و همچنین تعدادی از اعضای شورای مركزی هر كدام به اختصار مطالبی را در خصوص وضعیت این بخش بیان كردند. 


افزایش هزینه‌های تولید در بخش كشاورزی با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، عدم حمایت لازم از بخش كشاورزی، كاهش قدرت خرید مردم و همچنین خروج نخبگان از این بخش از مهمترین عوامل تهدیدكننده حوزه كشاورزی بود كه حاضران بر آن تأكید كردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
0
0
سلام
اول: کی آیت خدا شدکه مینویسید آیت الله ؟
دو:مگه شرایط فعلی چشه که میگن چاره شرایط فعلی؟
خدایی از نظر نویسنده این فرد آیت خداست؟همین کارا رو میکنین مردم از خودشون هم فراری میشن
نظرات بینندگان