arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

روایت آیت الله امامی کاشانی درباره انتخابات خبرگان

آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله مهدوی كنی با یكدیگر برای ریاست خبرگان رقابت نخواهند كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله مهدوی كنی با یكدیگر برای ریاست خبرگان رقابت نخواهند كرد.

یک منبع آگاه با اعلام این مطلب به آینده گفت: در جلسه سه شنبه صبح خبرگان یكی از این دو شخصیت  برای پذیرش مسولیت خبرگان كاندیدا خواهند شد.

وی ادامه داد: آیت الله امامی كاشانی دو ماه قبل با آیت الله مهدوی ملاقات داشته اند كه در آن دیدار، آیت الله امامی كاشانی با تاكید بر شخصیت و وجوه مثبت آیت الله مهدوی كنی به ایشان اظهاراتی با این مضمون  داشته اند كه شما از نظر فردی  مورد قبول هستید، اما جریان افراطی می خواهد از شما برای رسیدن به اهداف خود استفاده كند.

آیت الله امامی كاشانی افزوده است :آیت الله هاشمی نیز اگر شما برای ریاست خبرگان كاندیدا شوید، كاندیدا نخواهد شد.

آیت الله مهدوی كنی در پاسخ اظهار كرده اند: رقابت من با آیت الله هاشمی مناسب نیست و هر نتیجه ای در این رقابت رقم بخورد، به ضرر انقلاب است و با وجود فشارهای زیادی كه به من وارد شده است، تسلیم نشده ام.



آیت الله مهدوی كنی كه در این ملاقات بر روی ویلچر قرار داشته، درباره كاندیداتوری خود برای ریاست خبرگان نیز به وضعیت جسمی خود نیز اشاره كرده و افزوده است كه برای تصمیم گیری در این مورد نیاز به بهبود وضعیت جسمی وجود دارد و نظر نهایی خود را اظهار نكرده است.

این منبع افزود: اعلام آیت الله هاشمی درباره كاندیداتوری خود حدود یك ماه ونیم پس از عدم اعلام نظر آیت الله مهدوی و به دنبال اقدامات ارعاب آمیز و تخریب های افسارگسیخته نسبت به ایشان برای كناره گیری از ریاست خبرگان بوده است.

وی درباره اخبار منتشرشده درباره كاندیداتوری آیت الله مهدوی كنی افزود: آیت الله مهدوی كنی تا كنون در كلیه ملاقاتهایی كه از ایشان برای ریاست خبرگان انجام شده است، ضمن تشكیك در برخی ادعاها در زمینه درخواست تعدادی از اعضای خبرگان برای كاندیداتوری اظهار كرده است كه این موضوع بعید است اعتبار داشته باشد. چون همه اعضای خبرگان رای خود را اظهار نمی كنند و همچنین پذیرش كاندیداتوری را منوط به عدم كاندیداتوری آیت الله هاشمی كرده است.

این منبع در باره سرنوشت ریاست مجلس خبرگان افزود: با توجه به تحولات رخ داده، رقابت آیت الله هاشمی و آیت الله مهدوی كنی برای ریاست خبرگان منتفی است. اما این كه كدام یك از این شخصیت ها كاندیدای ریاست خبرگان می شود، بستگی به توافق میان آنها  خواهد داشت.

وی در خاتمه با اشاره به بی اخلاقی صورت گرفته در برخی رسانه ها گفت: انتساب مطالب كذب و جعلی به رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست خبرگان و عبور از مرزهای اخلاقی و شرعی برای جریان سازی سیاسی، آثار ناگواری برای جامعه ونظام خواهد داشت.
نظرات بینندگان