arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

قشقاوی: همکاری 400 شرکت خارجی در تهیه بمب‌های شیمیایی رژیم بعث عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم گرامیداشت 7 تیر و بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مراسم گرامیداشت 7 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت با حضور مسئولان کشوری،‌ استانی و میهمانانی از اقلیم کردستان عراق در این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه از جمله مسئولان کشوری و مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از جمله مسئولان استانی حاضر در این مراسم بودند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: وجدان بشری هیچ جوابی برای مظلومیت مردم بی‌دفاع و مظلوم شهرستان سردشت در حادثه بمباران شیمیایی ندارد.

حسن قشقاوی افزود: 400 شرکت خارجی در تهیه مواد مورد نیاز بمب‌های شیمیایی رژیم بعث عراق همکاری داشتند ولی متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی در جهت احقاق حقوق مردم این شهرستان در مجامع بین‌المللی انجام نگرفت.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه بیش از 12 هزار صفحه مدرک و سند در محکومیت شرکت‌های اروپایی در اختیار دادگاه بین‌المللی لاهه قرار داد ولی این دادگاه تاکنون تنها به محکوم کردن یک نفر هلندی اکتفا کرده است.

قشقاوی گفت: متاسفانه تاکنون یک دلار نیز در راستای کمک به مردم بی دفاع سردشت و جبران خسارت های وارد شده از سوی مجامع بین‌المللی پرداخت نشده است.

وی یادآوری کرد: وزارت امور خارجه برای شناسایی ابعاد این بمباران شیمیایی و شناسایی عاملان آن آماده هر گونه همکاری با دادگاه بین‌المللی لاهه و مجامع بین‌المللی است.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه همچنین آمادگی دارد تا برای رسمی شدن مرز کیله سردشت اقدامات لازم را انجام دهد.
نظرات بینندگان