arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

شروط قذافی برای کناره گیری از قدرت: من را نکشید، اموالم را پس دهید،....!

معمر قذافي با اعزام مذاكره‌ كننده‌اي به بنغازي براي گفتگو با اعضاي شوراي ملي موقت بر آمادگي خود براي كناره گيري از قدرت و رفتن از ليبي تاكيد كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافی حاضر شده است که به صورت مشروط از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ الشرق الاوسط نوشت: معمر قذافي با اعزام مذاكره‌ كننده‌اي به بنغازي براي گفتگو با اعضاي شوراي ملي موقت بر آمادگي خود براي كناره گيري از قدرت و رفتن از ليبي تاكيد كرده است.

معمر قذافي، رهبر ليبي از طريق اين مذاكره كننده از مخالفان خواسته است خروج امن وي از كشور را فراهم كرده و تضمين كنند كه هيچ خطري وي و خانواده‌اش را تهديد نخواهد كرد.

قذافي شرط كرده است كه كنگره خلق ليبي (پارلمان قذافي) تشكيل جلسه دهد و در آنجا وي كناره‌گيري‌اش را از قدرت اعلام نمايد و قدرت را به شوراي ملي واگذار كند مشروط بر اين كه جان وي، خانواده و اموالش تضمين شود.

قذافي همچنين شرط كرده است اين شورا از وي براي خروج از كشوري كه قصد عزيمت به آنجا را خواهد داشت حمايت نمايند، وي تحت پيگرد و تعقيب در خارج از ليبي قرار نگيرد و تحويل دادگاه‌هاي بين المللي داده نشود.

در راستاي مقدمه سازي براي اين امر برخي اخبار درباره‌ي بيماري قذافي و سكته‌ي مغزي شبيه سكته‌اي كه چند سال پيش كرده، شايع شده است .
 
تاكنون هيچ پاسخ رسمي به خواسته‌ي قذافي چه مثبت و چه منفي مطرح نشده است.
نظرات بینندگان