arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

فرار بزرگ داعش از بيجي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گزارش منابع عراقي از منطقه عملياتي شمال استان صلاح الدين حاکي از فرار بزرگ و جمعي نيروهاي داعش از شهر بيجي است و در عين حال يک سخنگوي نظامي عراق گفت هيچ هماهنگي ميان نيروهاي عملياتي با مستشاران آمريکايي و ائتلاف بين المللي وجود ندارد.

قاسم مصلح فرمانده تيپ علي اکبر (ع) از مجموعه گروه هاي الحشد الشعبي، به پايگاه خبري المعلومه گفته که نيروهاي داعش در پي اجراي مرحله دوم عمليات آزاد سازي بيجي موسوم به 'لسيل الجارف'، بصورت جمعي از منطقه گريخته اند.

وي گفت: در عمليات نهايي که به پاکسازي کامل شهر و استقرار نيروها در خيابان هاي اصلي و مناطق مرکزي انجاميده، دهها تن از نيروهاي گروه تروريستي داعش کشته و زخمي شدند.

به گزارش منابع خبري، هنوز جنازه هاي عناصر داعش در سطح خيابان ها ديده مي شود.

نيروهاي الحشد الشعبي شامل کتائب حزب الله، عصائب اهل الحق، تيپ علي اکبر(ع) به همراه نيروهاي امنيتي عراق صبح امروز دوشنبه در پي يک نبرد سخت وارد شهر بيجي شدند.

شهر بيجي طي هفته هاي گذشته محل شديدترين درگيري ها ميان نيروهاي عراقي و گروه تروريستي داعش بود و اين گروه تلاش زيادي کرد تا اين منطقه استراتژيکي را که پالايشگاه بيجي نيز در آن قرار دارد، از دست ندهد.

يکشنبه شب منابعي در شمال عراق به خبرنگار ايرنا اطلاع داده بودند که گروه تروريستي داعش به دنبال شکست سنگين در منطقه بيجي ، اين گروه خانواده هاي اعضاي خود را از اين منطقه به موصل انتقال داده است.

در همين حال احمد الاسدي، يک سخنگوي هيات الحشد الشعبي نيز تاکيد کرد که هيچ هماهنگي ميان نيروهاي الحشد الشعبي و مستشاران آمريکايي و نيز ائتلاف بين المللي به رهبري آمريکا وجود ندارد.

وي تاکيد کرد، نيروهاي الحشد الشعبي زير نظر فرماندهي کل نيروهاي مسلح عراق حيدر العبادي قرار داشته و در هماهنگي با اتاق عمليات مشترک عمل مي کنند.

عراقي ها ، نسبت به نيت آمريکا در جنگ عليه داعش ترديد دارند، بطوري که مي گويند، هواپيماهاي ائتلاف بين المللي به رهبري آمريکا همواره از هدف قرار دادن داعش در استان هاي صلاح الدين و الانبار خودداري کرده و در مقابل بارها نيروهاي مقاومت اسلامي و امنيتي عراق را بمباران کرده اند و بعدا ادعا کرده اند، اشتباه شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان