arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

روزنامه روسی: اردوغان از داعش علیه کردهای سوریه و ترکیه استفاده می کند

یک روزنامه روسی در مقاله ای با اشاره به حمایت های پنهانی ترکیه از گروه تروریستی و تکفیری داعش نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ازگروه تروریستی داعش برای ضربه زدن و تضعیف کردهای سوریه و ترکیه استفاده می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه روسی در مقاله ای با اشاره به حمایت های پنهانی ترکیه از گروه تروریستی و تکفیری داعش نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ازگروه تروریستی داعش برای ضربه زدن و تضعیف کردهای سوریه و ترکیه استفاده می کند.
 

به گزارش ایرنا، روزنامه «کامرسانت» روزدوشنبه درمقاله خود یادآوری کرد: اواخر هفته گذشته شهر کرد نشین کوبانی واقع در مرز سوریه با ترکیه دوباره به یکی از کانون های تنش شدید درجبهه سوری تبدیل شد. دسته های داعش به این شهر حمله کردند وکردها تنها با تلفات سنگین ازجمله درمیان غیر نظامیان موفق به دفع این تجاوز شدند.

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: کردها اعتقاد دارند که تنها کمک ترکیه به گروه تروریستی داعش اجازه داد به این حمله ناگهانی دست بزند.آنها رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را به روابط با نیروهای افراط گرای به ظاهر اسلامی واستفاده ازآنها برای تضعیف کردها وحکومت بشار اسد متهم می کنند.

دراین مقاله آمده است: حمله تروریست های داعشی به کوبانی به این دلیل غیر منتظره بود که در هفته های اخیر کردها در جبهه سوری مقابله با داعش، ابتکار عمل را به دست گرفته بودند. آنها حتی نزدیک بود به رقه پایتخت غیر رسمی داعش در سوریه حمله کنند اما این ضربه ناگهانی ازپشت، همه نقشه های کردها را به هم ریخت.

روزنامه روسی بابیان این که مقامات ترکیه به تقویت کردها درسوریه وعراق علاقه مند نیستند ونگران رشد جدایی طلبی کردهای مقیم ترکیه هستند، نوشت: کارشناسان بر این اساس معتقدند که حمله داعش به کوبانی با کمک ترکیه انجام گرفته است.

خانم 'کسنیا سوتلوا'، یک کارشناس روس در گفت وگو با کامرسانت خاطرنشان کرد : مقامات ترکیه به تروریست های گروه داعش اجازه دادند با اسلحه از خاک ترکیه به سوریه نفوذ کنند.
وی مبارزه بر سر منابع آبی را یکی از علل مداخله ترکیه در مناقشات سوری و عراقی دانست وافزود: درحالی که سوریه وعراق مشغول نبرد با تروریست ها هستند، ترکیه بر روی رودخانه های دجله و فرات سد می سازد و به استفاده بیش ازپیش از آب این رودها می پردازد.

روزنامه روسی همچنین به استفاده های ترکیه از حملات گروه تروریستی داعش به سوریه وعراق ازجمله برای اهداف ژئوپلیتیکی وجذب سرمایه های اعراب در بخش های اقتصادی خود اشاره کرده است.
نظرات بینندگان