arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

استاندار تهران: شهر اتومبیل احداث می کنیم

استاندار تهران از دو طرح بزرگ عمرانی در اطراف شهر تهران داد که برای ساماندهی فضاهای بهداشتی و درمانی و بازارهای اتومبیل تهران خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 استاندار تهران از نهایی شدن طرح احداث شهر اتومبیل و شهر سلامت خبر داد.

استاندار تهران از دو طرح بزرگ عمرانی در اطراف شهر تهران داد که برای ساماندهی فضاهای بهداشتی و درمانی و بازارهای اتومبیل تهران خبرداد.

براساس اظهارات مرتضی تمدن استادار تهران با توجه به مشکلاتی که در زمینه توسعه فضاهای درمانی در پایتخت وجود دارد و همچنین متقاضیان زیادی که برای دریافت امکانات جهت احداث فضاهای درمانی مراجعه می کنند استانداری با همکاری شهرداری تهران و شهرستانهای تابعه پایتخت قصد دارد شهر جدیدی با عنوان شهر سلامت را در نزدیکی پایتخت احداث کند که این شهر ضمن داشتن فضای کافی برای توسعه خدمات درمانی و امکان انتقال برخی از مراکز درمانی به این شهر جدید، خدمات رفاهی برای توریست سلامت و مراکز اقامتی نیز پیش بینی شده است.

در ادامه مرتضی تمدن با اشاره به مشکلات مبادلات اتومبیل در شهر تهران گفت: خرید اتومبیل در شهر تهران با توجه به فضاهای محدود نمایشگاهی موجود امکان آزمایش اتومبیل را از خریدار سلب می کند و البته وجود ترافیک و عدم دسترسی به اطلاعات بازار به دلیل عدم تمرکز بازارهای مربوط هب خرید و فروش خودرو در بزرگترین شهر کشور مدیران شهری را بر ان داشته است تا برای حل این مشکل طرح احداث شهر خودرو را در خارج از محدوده شهری تهران تدوین کنند.

وی بدون اشاره به محل در نظر گرفته شده برای شهر خودرو و شهر سلامت گفت: در طرح تدوین شده برای شهر خودرو امکان انتقال نمایشگاههای اتومبیل متقاضی به ایمن منطقه دیده شده است و البته این شهر با بازارهای فعلی خودرو که طی سالهای اخیر با همکاری مردم و مناطق شهرداری تهران فعالیت می کنند قابل قیاس نیستند و امکانات در نظر گرفته شده برای شهر خودرو ضمن بازارهای عرضه متمرکز خودروهای نو و دست دوم، نمایشگاههای خدمات جانبی خودرو را در برگرفته و همچنین در کنار این منظقه امکنات ورزش های مرتبط با خودرو از جمله پیست اتومبیل سواری نیز پیش بینی شده است.

وی پیش بینی کرد با احداث این دو طرح بزرگ عمرانی بخشی از مشکلات مربوط به محدودیت فضاهای درمانی و همچنین ترافیک شهر تهران با کمک خود مردم و دست اندرکاران فعالیتن این دو شاخه شغلی بر طرف شود و همچنین مجمعه های جذابی از نظر خدمات گردشگری به امکانات پایتخت کشور افزوده شود.

نظرات بینندگان