arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

رئيس سنا آمريکا: اکنون زمان توقف مذاکرات با ايران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ميچ مک کانل» رهبر اکثريت جمهوريخواه مجلس سناي آمريکا در يک يادداشتي با انتقاد از تمديد گفتگوهاي هسته‌اي تاکيد کرد که «اکنون زمان توقف مذاکرات با ايران است».

عضو ارشد جمهوريخواه و رهبر اکثريت سناي آمريکا خواستار توقف مذاکرات هسته‌اي دولت اين کشور با ايران شد.

در حالي که رايزنيهاي هسته‌اي در وين ادامه دارد، رهبر اکثريت جمهوريخواه مجلس سناي آمريکا در يادداشتي براي «پوليتيکو» بر لزوم توقف گفتگوهاي هسته‌اي گروه ۵+۱ و ايران تاکيد کرد.

ميچ مک کانل در ياداشتي با عنوان «زمان آن فرا رسيده که مذاکرات با ايران را متوقف کرد»، نوشت:‌«دولت اوباما پس از شکست در متعهد ماندن به ضرب‌الاجل اعلامي خودش براي توافق تا ۳۰ ژوئن، يک تمديد ديگر در مذاکرات هسته‌اي با ايران را اعلام کرده است».

عضو ارشد جمهوريخواهان کنگره ادامه داد:‌«رئيس‌جمهور اوباما و وزير خارجه کري بايد از اين فرصت براي متوقف کردن و وقفه در مذاکرات استفاده کنند، يک قدم به عقب برگشته و هدف از مذاکرات را يک بار ديگر بررسي کنند».

کانل افزود: «همانطور که يک سناتور ارشد دموکرات اخيرا تصريح کرده روندهاي موجود در مذاکرات ايران به شدت نگران کننده هستند و خطوط قرمز ما به چراغهاي سبز تبديل شده اند».

مقام ارشد کنگره نوشت: ‌«توقف در مذاکرات به گروه ۵+۱ زمان مي‌دهد تا بر سر اهداف اساسي توافقنامه هسته‌اي توافق کنند که عبارتند از: ايجاد توافق بر سر بازرسيهاي "هر زمان و هر مکان"، فاش شدن برنامه تحقيق درباره برنامه نظامي هسته‌اي ايران در گذشته که شامل دسترسي به اسناد، تاسيسات، دانشمندان و مقامات ايراني است و توافق بر سر رفع مرحله مرحله و تدريجي تحريمها در ازاي تبعيت ايران از توافق».

وي همچنين تاکيد کرد: «حصول به توافقي که به جاي تقويت هدف ما در پايان دادن به برنامه هسته‌اي ايران، به بهترين وجه مورد قبول ايران است، يک فرضيه ناقص مي‌باشد. به رسميت شناختن بين‌المللي برنامه هسته‌اي ايران به نفع مردم آمريکا نيست».
منبع: فارس
نظرات بینندگان