arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

مقام اروپایی: عرضه گاز روسیه به اروپا در خطر نیست

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت، به رغم اعلام قطع گاز روسیه به اوکراین عرضه گاز از این کشور به اروپا به خطر نخواهد افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، «ماروس سفکوویچ» معاون امور انرژی رئیس کمیسیون اروپا گفت: انتقال گاز به اوکراین و ترانزیت آن به اتحادیه اروپا در خطر نیست.

شرکت بزرگ روسی «گازپروم» روز چهارشنبه اعلام کرد، عرضه گاز به اوکراین را متوقف می کند. این مطلب پس از آن اعلام شد که اوکراین سه شنبه گفته بود خرید گاز از روسیه را به تعلیق در می آورد.

مذاکرات با میانجیگری اتحادیه اروپا در خصوص انتقال گاز روسیه به اوکراین به مدت سه ماه دیگر ، روز سه شنبه بدون توافق به پایان رسید.

سفکوویچ از «مکانیزم های قدرتمند جریان معکوس گاز» که امکان انتقال گاز از اتحادیه اروپا به اوکراین را فراهم می کند، به عنوان دلیل در خطر نبودن عرضه گاز یاد کرد.

مناقشه گاز در بحبوحه تنش ها در روابط مسکو و کی یف بر سر درگیری های شرق اوکراین روی داده است.

اروپا بیش از 40 درصد از گاز خود را از روسیه و از مسیر اوکراین دریافت می کند.

شرکت گازپروم روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، صادرات گاز به اوکراین را از ساعت 10 روز چهارشنبه به وقت مسکو متوقف کرده است. «الکسی میلر» رییس شرکت گازپروم خاطرنشان کرده که «گازپروم بدون دریافت پیش بهای گاز از اوکراین، به هر بهایی گاز به این کشور صادر نمی کند.»
 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان