arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۴

ترکان: قدرت خرید مردم پایین آمده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: قدرت خريد مردم به دليل اينكه يك ركود بسيار طولانی را گذرانده ايم پايين آمده است.

به گزارش مهر، اکبر ترکان چهارشنبه شب در جشن امتنان از کارآفرینان برتر استان، با بیان اینكه تسهیلاتی كه به اقتصاد داده می شود برای چرخش آن كافی نیست، گفت: گردش پول در سیستم اقتصاد كشور كافی نبوده و پول در نقاطی حبس شده است.

تركان با بیان اینكه دولت به سیستم بانكی بدهكار است، افزود: بخش عمده این بدهی مربوط به اوراق مشاركت است كه این دولت این اوراق را نگرفته ولی سررسید آن در زمان دولت فعلی است. ۵۰ هزار میلیارد تومان برای طرح مسكن مهر پول گرفتند كه خیلی زمان می برد تا این پول برگردد.

مشاور ارشد رئیس جمهوری با بیان اینكه عده ای از وام گیرندگان وام را گرفته ودر صنعت به كار نبرده اند، گفت: باید كسانی كه وام را گرفته اند و در صنعت به كار نبرده اند، پیدا شوند و ازسوی دستگاه قضایی پیگیری شود.

اكبر تركان ادامه داد: بخش ناسالم بانك ها باید مورد شناسایی و پیگیری قرار بگیرد تا بخش سالم وخدمتگذار آن آسیب نبیند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری در این مراسم گفت: كار آفرینان در صحنه واقعی اقتصاد هستند و آن چه كه آن ها منتقل می كنند برای ما آموزنده است.

سهم پایین تسهیلات بانکی نسبت به تولید ناخالص داخلی

وی تصریح كرد: سهم كل تسهیلات بانكی نسبت به تولید ناخالص در كشورهای دنیا بین۶۰ تا ۱۰۰ درصد است ولی دركشور ما به طور اسمی ۳۴ درصد وعدد واقعی خیلی کمتر است.

محمد محمدپورعمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجازت مازندران نیز در دهمین جشنواره استانی امتنان از كارآفرینان برتر استان مازندران که در سالن همایش های دانشگاه شمال شهرستان آمل برگزار شده بود، گفت: باید دربحث توسعه همه با هم یكدل باشیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حركت كنیم.

وی با بیان اینكه بسیاری از دولت ها شعار توسعه را در دستور كار خود قرار دادند و گفتند می خواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم، افزود: تصور ما این است که باید در مسیر توسعه اقتصادی همه كشور همدل باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مازندران تصریح كرد: ما باید بتوانیم از طریق تولید كالا وخدمات برای مردم اشتغال ورفاه ایجاد كنیم   و به شعاری توجه كنیم كه در آن توسعه اقتصادی به ویژه تولید بتواند پیشگام باشد.

این مسئول با بیان اینكه در دنیا توسعه اقتصادی ازطریق صنعتی شدن جواب داده است، گفت: این كشورها از طریق صنعتی شدن اقتصاد امروزه غیر قابل دسترس شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مازندران با تاكید براینكه باید نسبت به رشد و توسعه اقتصادی همدل باشیم، بیان داشت: اگر این اتفاق رخ ندهد زیر ساخت های لازم ایجاد نمی شود وباید برای اشتغال ورفاه گام برداریم ومنابع لازم و سازندگی را فراهم كنیم.

محمدپوربا بیان اینكه امروزه باید كشاورزی صنعتی اجرا شود، بیان كرد:موج صنعتی شدن جهش والاتری در مفهوم سازندگی است.

وی خاطرنشان كرد: باید بخش خصوصی را وارد فرآیند صنعتی شدن كنیم تا استراتژی توسعه وموج صنعتی شدن محقق شود. همچنین ارتقای بخش خصوصی باید در عمل باشد كه دولت وملت تكالیفی دارند.

ضرورت اصلاح نظام بانکی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مازندران افزود:دولت تدبیرو امید جهت گیری های صحیحی را اتخاذ كرده ودرسیاست خارجی به گام آخر رسیده است.

محمد محمدپورعمران ادامه داد: تحریم ها سر جای خود بوده ولی امیدها هم سبب شده است که ثبات افزایش پیدا كند.

وی با بیان اینكه اصلاح نظام بانكی باید صورت گیرد، گفت:هرگاه بانك ها به حال خود رها كرده ایم این بانك ها بر ضد رشد اقتصادی عمل كرده اند.

شهرام ابراهیمیان معاون مدیركل كار، تعاون ورفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینكه این جشنواره با اعتقاد براینكه كارآفرینان استان را شناسایی كنیم برگزار شده است، بیان داشت:افراد معرفی شده گلچینی از كارآفرینان استان بوده كه در روند مشخصی به عنوان برتر انتخاب شده اند.

وی تصریح كرد: در این جشنواره ۹۷۰نفر به صورت داوطلبانه شركت كرده اند كه پس از دوهفته داوری ۱۵نفر به عنوان كار آفرین برتر انتخاب شده اند.
نظرات بینندگان