arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
" مي‌دانيد به حزب‌الله و متدينان و پيروان ولايت فقيه چه مي‌گويند؟"

واکنش معاون آیت الله لاریجانی به هتاکی های اخیر؛ می دانید چه ضربه ی سنگینی به اسلام می زنید؟

منتظري که اظهاراتش را می توان نوعی واکنش به هتاکی های اخیر از جمله حمله و فحاشی برخی افراد به فائزه هاشمی دانست، خطاب به كساني كه آنها را «داعيه‌دار اسلاميت و حزب‌اللهي بودن» مي‌خواند، گفت: وقتي اين حركات ناشايست در سايت قرار مي‌گيرد مي‌دانيد به حزب‌الله و متدينان و پيروان ولايت فقيه چه مي‌گويند؟ با اين حركات حزب‌الله را ملكوك نكنيد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ديوان عدالت اداري در اظهاراتی که پاسخی تلویحی به برخی هتاکی ها به نام بسیج و حمایت از ولایت فقیه گفت: "بسیجیان در مقابله با فتنه‌گران از مسير الهي خارج نشوند"

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب؛ حجت‌الاسلام و المسلمين محمدجعفر منتظري طي سخناني در جلسه هيات عمومي ديوان عدالت اداري با اشاره به حديثي از امام رضا (ع) كه فرمودند «خوش اخلاق باشيد زيرا انسان خوش اخلاق بدون درنگ در بهشت است»، اظهار كرد: حسن خلق و مكارم اخلاق دو مفهومي است كه مي‌توانند شكل‌دهنده شخصيت انسان و از محاسن و محسنات و زيبايي‌هاي اخلاق باشند و آنچه انسان از معارف اسلامي به دست مي‌آورد اين است كه هدف از آمدن پيامبران و همه تلاش‌هايي كه اولياي خدا در زندگي داشتند اين بوده است كه شخصيت انسان‌ها را كه مجموعه‌اي از زيبايي‌ها و مكارم است، شكل دهند.

وي افزود: همه ما در زندگي خصوصي و اجتماعي بايد رعايت محسنات و اخلاق را سرلوحه امور خود قرار بدهيم ولي امروز در جامعه برخي مسائل را مي‌نگريم كه وقتي آن را با معارف و مفاهيم اسلامي تطبيق مي‌دهيم، متاسفانه شاهد بداخلاقي‌هايي هستيم.

رييس ديوان عدالت اداري با اشاره ی تلویحی به اتفاقات اخیر گفت: بداخلاقي‌هايي كه متاسفانه در جرايد به چشم مي‌خورد و در سطح عمومي در مسائل سياسي شاهد آن هستيم زيبنده يك جامعه اسلامي نيست چون ما تنها كشوري هستيم كه قوانين و مسائل رفتاري‌مان بر اساس قرآن و احكام اسلام است و چنين رفتارهايي براي پيروان قرآن و امت اسلامي شايسته نيست.

منتظري که اظهاراتش را می توان نوعی واکنش به هتاکی های اخیر از جمله حمله و فحاشی برخی افراد به فائزه هاشمی دانست، خطاب به كساني كه آنها را «داعيه‌دار اسلاميت و حزب‌اللهي بودن» مي‌خواند، گفت: از كساني كه ادعاي اسلامي بودن و حزب‌اللهي بودن را دارند انتظار مي‌رود بيشتر پايبند موازين قرآن و اخلاق اسلامي باشند و به مكارم اخلاق توجه كنند.

منتظري با اشاره به اخبار و انتشار برخی فیلم ها در برخی سایت ها افزود: وقتي انسان اينگونه حركات را در سايت‌ها مي‌بيند و به آنها ورود پيدا مي‌كند، هتاكي و الفاظي ناشايست را ملاحظه مي‌كند كه قطعا حرمت شرعي دارد و مجازات آن حد قذف است.

اين مسئول عالي قضايي خاطرنشان كرد: آيا شما مي‌دانيد با اين حركت چه ضربه سنگيني به مذهب و اسلام وارد مي‌شود؟ وقتي اين حركات ناشايست در سايت قرار مي‌گيرد مي‌دانيد به حزب‌الله و متدينان و پيروان ولايت فقيه چه مي‌گويند؟ با اين حركات حزب‌الله را ملكوك نكنيد، بسيجيان پاك‌سرشت را با اين رفتار و اعمال ناپسند بدنام نكنيد. برادران حزب‌اللهي و بسيجيان همانگونه كه در قرآن آمده است، مبادا با بدرفتاري و بداخلاقي و سياست‌هاي غلط و در مقابله با رفتارهاي فتنه‌گران و سران فتنه از مسير الهي خارج شوند. اگر مسير تقوا را مي‌خواهيد، قرآن آن را به ما نشان داده است.

منتظري گفت: دشمن هم بايد بداند اينگونه حركات را به پاي اسلام و پيروان ولايت قرار ندهد. ولي فقيه ديدگاهش بسيار روشن است و اميدواريم كه خداوند به همه ما بصيرت عنايت فرمايد و راه رشد را به ما بشناساند و ما با بصيرت در قالب اسلام و قرآن و معارف اسلامي حركت كنيم و خداوند همه را از خواب غفلت بيدار و به مسير عدالت هدايت كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابا
|
GERMANY
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
0
1
حاج اقا نفرموده اند ایا ضرب و شتم هم باعث تغییر دید مردم نسبت به داعیه داران اسلامیت و حزب الهی بودن, میشود یا خیر؟ یا اینکه کتک زدن گناهکاران! و متهمان توسط افراد فوق, مشروع و فقط نباید با الفاظ ناشایست همراه باشد؟ از شما و قوه متبوع که تا بحال در محکوم کردن این اعمال اعتراضی شنیده نشده. نگرانیم که نگرانی ان مقام عالی فقط بابت فیلمبرداری و نمایش ان در سایتها و اشاره مطبوعات به ان باشد یعنی هم اولی و هم دومی ازاد فقط بی سر و صدا.
لطفآ از ما نخواهید که بپذیریم این حادثه اولین مورد در نوع خود بوده که شما از ان مطلع گشته اید. محل امتنان خواهد بود که مسئول اجرای حد قذف تشخیص داده شده چه مقام و ارگانی میباشد.
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
0
3
حضرت حجت الاسلام. باید اول با مداح نمایانی برخورد کرد که منبر سید الشهدا را با الفاظ رکیک آلوده میکنند. این هتاکان پای منبر چنین افرادی می نشینند.
سیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
0
3
اگر کسی به دختر سید احمد خاتمی چنین اهانتهایی می کرد برخورد این آقا همین طور با نصیحت و مسامحه بود و یا ؟؟؟؟
نظرات بینندگان