arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

"گلدانهای استیضاح نامجو گم نشده"

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی هرگونه احتمال گم شدن گلدان‌های رای گیری در استیضاح وزیر نیرو را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی هرگونه احتمال گم شدن گلدان‌های رای گیری در استیضاح وزیر نیرو را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از آفتاب ، در جلسه استیضاح وزیر نیرو 247 نماینده حضور داشتند که از این میان 101 رای موافق 102 رای مخالف و 6 رای ممتنع بود و 37 نفر در رای‌گیری شرکت نکردند به دنبال این اتفاق شایعاتی مبنی بر گم شدن یکی از گلدان‌های رای‌گیری در خلال شمارش آراء در میان برخی نمایندگان شنیده می‌شد.

محسن کوهکن سخنگوی هیأت رییسه مجلس با اشاره به جلسه استیضاح وزیر نیرو و شرکت نکردن 37 نماینده حاضر در رای گیری گفت: احتمال اینکه یکی از گلدان‌های رای‌گیری گم شده باشد امکان‌پذیر نیست چرا که تعداد گلدان‌های رای‌گیری مشخص است و امکان چنین کاری اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: نمایندگان در صحن علنی حضور دارند اما می‌توانند در رای‌گیری شرکت نکنند. آنچه که مسلم است مبنای رای‌گیری تعداد آرایی است که در گلدان‌ها ریخته شده و تعداد نمایندگانی که تابلو اعلام می‌کند حضور دارند.

وی تصریح کرد: رای‌هایی که در گلدان ریخته شده نشان‌دهنده رای نمایندگان بر اساس موافق، مخالف و ممتنع است از طرف دیگر برخی نمایندگان که در صحن حضور دارند پاکت رای‌گیری را اخذ کرده اما در رای‌گیری شرکت نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: معنا و ترجمه شرکت نکردن نمایندگان در رای‌گیری مخالف یا ممتنع محاسبه می‌شود. کوهکن گفت: چنانچه در آیین‌نامه داخلی مجلس گفته می‌شد نماینده‌ای که در داخل صحن حضور دارد مکلف است در رای‌گیری شرکت کند اگر نمایند‌ه‌ای رای نمی‌داد تخلف محسوب می‌شد؛ اما رای ندادن یا عدم حضور در رای‌گیری اثر بخش است البته اگر این اتفاق رخ ندهد بهتر است.

وی اذعان کرد: از آنجا که آیین‌نامه این کار را خلاف ندیده و این اقدام آثار خود را دارد گاهی اوقات نمایندگان در رای‌گیری شرکت نمی‌کنند.

 

نظرات بینندگان