arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

تولید ریل ملی از بهار ۹۵

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از تولید ریل ملی توسط ذوب‌آهن اصفهان در بهار سال آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون ریل مورد نیاز راه‌آهن از منابع غیر اروپایی تامین می‌شود و خوشبختانه در این بخش دچار مشکل نشده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید محمدزاده با تاکید بر این‌که ریل مورد نیاز راه‌آهن را از منابع مختلف تامین کرده‌ایم، اظهار کرد: قبل از تحریم‌های ناعادلانه عمده‌ترین و جدی‌ترین منابع تامین ریل کشورهای اروپایی بودند.

وی با اشاره به این‌که در طی تاریخ ساخت راه‌آهن  ریل از اروپا، چین، ترکیه و هند تامین شده است،  ادامه داد: در حال حاضر ریل را از منابع غیراروپایی تامین می‌کنیم و خوشبختانه در این زمینه دچار مشکل نشده‌ایم.

وی با بیان این‌که قدم بزرگی در زمینه رفع نیازهای داخلی به ریل برداشته شده و آن بحث تولید ریلی ملی در کشور است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌طور جدی از این برنامه حمایت می‌کند و امیدواریم این موضوع امسال به سرانجام برسد و شاهد تولید ریل ملی (Made in Iran) از اوایل سال آینده باشیم.

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در راستای تامین نیاز داخلی برنامه تولید ریل ملی (ریل UIC60) را در دستور کار قرار داده و در این زمینه کارخانه‌ای را از آلمان خریداری و تجهیزات آنرا وارد کشور کرده است. برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی و کارخانه ذوب‌آهن اصفهان نیمه دوم امسال را زمان آغاز تولید ریل ملی اعلام کرده بودند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان