arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

پیام آیت الله رفسنجانی به آیت الله مهدوی کنی از زبان ابوترابی

نايب رئيس مجلس طي سخناني با تبريك به آيت‌الله مهدوي كني كه به رياست مجلس خبرگان انتحاب شد، براي وي آرزوي توفيق كرد و از آيت‌الله هاشمي رفنسجاني نيز تقدير و تشكر كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نايب رئيس مجلس طي سخناني با تبريك به آيت‌الله مهدوي كني كه به رياست مجلس خبرگان انتحاب شد، براي وي آرزوي توفيق كرد و از آيت‌الله هاشمي رفنسجاني نيز تقدير و تشكر كرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محمد حسن ابوترابي‌‏فرد با اشاره به اقدام فقهاي برگزيده ملت در مجلس خبرگان در مورد انتخاب آيت‌الله مهدوي كني بعنوان رياست مجلس خبرگان گفت: اعضاي مجلس خبرگان فقيه فرزانه، سياست‌مدار هوشمند و عالم خدومي را كه در طول عمر ارزشمند و برآمده از آموزه‌هاي ديني و اخلاقي خويش هميشه در تداوم بخشيدن به راه امام و دفاع از انديشه و آرمان‌هاي امام (ره) تلاش كرده بود و در تحقق ايده‌هاي رهبر فرزانه ايران پيشگام بوده ،حضرت آيت‌الله مهدوي كني را بعنوان رياست مجلس خبرگان انتخاب كردند و من اين انتخاب را به ملت عظيم و فقهاي مجلس و علما و فقها و همچنين خدمت آيت‌الله مهدوي كني تبريك عرض مي‌كنم و از تلاش ارزشمند حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در طول حضورشان در رياست مجلس خبرگان تقدير و تشكر دارم.

وي ادامه داد: من براي آگاهي ملت عزيز از آنچه كه شخصاً در جريان آن بودم اطلاع‌رساني مي‌كنم كه در آستانه شكل‌گيري مجلس خبرگان در دوره چهارم بسياري از علما از آيت‌الله مهدوي كني تقاضاي كانديداتوري داشتند و من از نزديك شاهد بودم كه ايشان به دليل آنكه فرصت را براي حضور و مديريت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني فراهم كند از كانديداتوري در دوره چهارم ابا كردند.

نايب رئيس مجلس تاكيد كرد: ايشان در انتخابات ميان‌ دوره‌اي با اين نگاه كه رياست مجلس خبرگان برگزيده شده است در رقابت حضور نيافته است.

به گفته ابوترابي آيت‌الله امامي كاشاني چندي پيش به حضور آيت‌الله مهدوي كني رسيده و ضمن طرح درخواست فقهاي مجلس خبرگان نظر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را نيز منعكس كرده‌اند كه چنانچه آيت‌الله مهدوي كني كانديدا شود حضور نمي‌يابند. آيت‌الله امامي كاشاني نيز درخواست كردند كه آيت‌الله مهدوي كني آمادگي خود را براي حضور در اين مقطع حساس اعلام كند.

وي افزود: آيت‌الله مهدوي كني نيز پذيرفتند كه در اين دوره با درخواست فقها و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كانديدا شوند و امروز با لطف خداوند متعال در يك فضاي برآمده از همدلي اين مسئوليت در اختيار اين عامل رباني كه عمر خود را در تحصيل آموزه‌هاي ديني، خدمت به انقلاب و دفاع از آرمان‌هاي امام و رهنمودهاي رهبر فرزانه تلاش كرده‌اند قرار گرفته است.

وي در پايان گفت: من براي فقهاي معزز مجلس خبرگان و رياست اين مجلس آرزوي توفيق دارم و اميد دارم كه با وحدت و همدلي و انسجام مسير عزت را طي كنيم.
نظرات بینندگان