arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

کره‌ای‌ها به خاطر شباهت به چینی‌ها کتک خوردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شباهت چهره کره ای ها با چینی ها باعث شد تا حسابی از دست معترضان ترکیه ای کتک بخورند اما ماجرا از چه قرار بود؟
 
به گزارش مهر، ممنوعیت عبادت و روزه گرفتن و اعمال این قانون اجباری در چین برای قوم مسلمان و ترک «ایغور» باعث اعتراض مردم استانبول شد. ملی گرایان ترک چند روز پیش در واکنش به این قانون ضد دینی و اسلامی یک گروه از گردشگران کره ای را در قلب یکی از محله های قدیمی و گردشگری استانبول به اشتباه حسابی کتک زدند!

این معترضان برای نشان دادن اعتراض خود مبنی بر سرکوب فرهنگی و مذهبی قوم ایغور توسط حکومت چین و همبستگی با آنها مقابل کاخ « توپ گاپی» و در حاشیه تنگه «بوسفور» استانبول راهپیمایی کردند.

بعد از این راهپیمایی و زود و خورد، معترضان توسط پلیس ضد شورش ترکیه با گازهای اشک آور متفرق شدند. در فیلم های گرفته شده توسط آژانس خبری دوغان، یکی از توریست ها به سمت خبرنگاران می دود و می گوید: ما چینی نیستیم، ما کره ای هستیم!

تشابه چهره چشم بادامی های کره ای با چینی ها باعث شد در این حادثه حسابی از دست معترضان عصبانی کتک بخورند. این اعتراضات در پی گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های ترکی درباره محدودیت مسلمان ایغور در عبادات و روزه در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

دولت ترکیه نیز این هفته سفیر چین را برای انتقال نگرانی های خود درباره وضعیت مسلمانان چین احضار کرد. هفته گذشته نیز ۱۷۳ ایغور از طریق تایلند به سمت ترکیه فرار کردند و حالا مسئولان چینی نیز از پذیرفته شدن این افراد توسط دولت ترکیه شاکی هستند و به نظر می رسد رابطه دیپلماتیک آنکارا و پکن خیلی دوستانه نباشد.

معترضان ترک هفته گذشته هم یک تابلوی رستوران چینی در استانبول را پایین آوردند و تمام شیشه هایش را شکاندند. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که این رستوران متعلق به ترکیه بود و حتی آشپز این رستوران خودش از ترک های ایغور بود.

با این حال به نظر می رسد معترضان ترک همچنان به خودزنی های خود ادامه دهند و دولت این کشور باید چاره ای برای این زدوخوردهای اشتباهی بکند!
نظرات بینندگان