arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

گلریزان فولاد مبارکه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آستانه ميلاد خجسته کريم اهل بيت، امام حسن مجتبي (ع) در ضيافتي ديگر از شبهاي ماه مبارکه رمضان انسانهايي از جنس فرشتگان آسماني در مجموعه فرهنگي فردوس فولاد مبارکه گرد هم آمدند تا ترجمان آيه شريفه« السابقون السابقون اولئکالمقربون( آيه 10 از سوره الواقعه)» باشند در شبي که اگر گوش دل ميسپردي ميتوانستي صداي برهم خوردن بال فرشتگاني را بشنوي که گويي از عرش الهي به فرش آمدهاند تا عشقبازي مخلوفات زميني را کتابت کنند و نزد پروردگارشان عرضه دارند.  

به گزارش خبرنگار فولاد در شامگاه سيزدهم ماه نزول قرآن در يکي ديگر از جشنهاي گلريزان فولاد مبارکه اصفهان با حضور دکتر سبحاني  مدير عامل فولاد مبارکه و پيمانکاران و شرکاي تجاري کسب و کار اين شرکت، سيد اسداله جولايي مديرعامل ستاد مردمي ديه کشور، حسن رحيمي دادستان عمومي و انقلاب اصفهان، رمضان اميري مدير کل امور زندانهاي استان اصفهان، مجيد احساني مدير کل ستاد ديه استان اصفهان، دکتراحمدي مدير کل صدا و سيماي مرکز اصفهان در محل مجموعه فرهنگي فردوس فولاد مبارکه برگزار شد، مجموعه ي فولاد مبارکه حماسهاي ديگر آفريدند و مبلغ 31 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد گلريزان نمودند.

در ابتداي اين جشن ، دکتر سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه از همه معاونين، مديران و کارکنان، پيمانکاران و شرکاي تجاري کسب و کار فولاد مبارکه اصفهان که در اين آئين باعث سربلندي  شرکت شدند تشکر و قدرداني کرد.

وي با ذکر اين مطلب که ما در طول سال طي 365 روز کارکرد خود قطعاً نمي دانيم که دنيا يا عاقبت خود را آباد کردهايم تصريح کرد: يقيناً از مجموع دقايق اين تعداد از روز هر سال  به جرأت ميتوان گفت حساب اين دو ساعت که در جشن گلريزان آزادي زندانيان جرائم غير عمد شرکت مي نماييم، جداست. مطمئناً خواست خداوند بوده است که در اين امر خير مشارکت داشته باشيم و بسته به توان خود به جامعه خدمت کنيم و توشهاي براي آخرت برداريم.

دکتر سبحاني ضمن اشاره به شرايط بد اقتصادي خانوادههايي که يکي از اولياي  آنها  بطور ناخواسته در زندان به سر ميبرد و کانون خانواده  را تحت تأثير مستقيم قرارداده است، تصريح کرد: قدر مسلم اين است اين اشخاصي که بطور ناخواسته گرفتار شده اند، خانوادههايشان در حال نابودي و زجر کشيدن هستند که البته جامعه نيز از اين بابت متضرر ميگردد بنابر اين چنانچه اقدامي صورت نگيرد اين انسانيت است که دچار خسران ميشود.

مديرعامل  فولاد مبارکه با اشاره به گلريزان سال 93 فولاد مبارکه و نتايج ارزنده اي که کمک 5/2  ميليارد توماني فولاد مبارکه و شرکاي تجاري و پيمانکاران طرف قرارداد اين شرکت درآزادي 297  نفر زندانيان جرايم غير عمد سال گذشته داشت گفت: اين کار بصورت الگويي در ساير کارخانجات کشور در آمد.

ايشان ادامه داد: وقتي 297 نفر آزاد مي شوند در اصل 297 خانواده که هر کدام چندين فرزند و خويشاوند ديگر دارند آزاد شدهاند. اين کار نه تنها نزد خداوند داراي اجرو مزد است بلکه براي کمک کننده هم لذت وصف ناپذيري را به دنبال دارد وقتي شادي را به خانوادهاي هديه ميکنيم در اصل به خودمان  هديه کرده ايم.

دکتر سبحاني اظهار داشت: اينکه پيمانکاران، شرکاي تجاري کسب و کار شرکت و بطور کلي همه شرکت کنندگان در گلريزان از صميم قلب و با رضاي قلبي خود دراين امرخير قدم ميگذارند، بسيار ارزشمند،قابل تقدير و ماندگار است.

قدرداني دادستان عمومي انقلاب اصفهان
فولاد مبارکه در جشن گلريزان آزادي زندانيان جرايم غير عمد سنگ تمام گذاشت

اين گزارش حاکيست در ادامه اين آئين باشکوه حسن رحيمي دادستان عمومي انقلاب اصفهان هم از اقدامات شرکت فولاد مبارکه براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد تشکرو قدرداني کرد و گفت: برنامههاي ارزشمند فولادمبارکه پيرامون مسئوليتهاي اجتماعي، الحمداله هرسال به نحوشايسته تري دنبال مي شود و وقتي آثار و برکات اين اقدامات مستمر را در جامعه مشاهده کنيم در واقع بايد گفت، که انصافاً فولاد مبارکه در اين زمينه سنگ تمام گذاشته است.
وي ادامه داد: از نگاه جرم شناسي ريشه ي بسياري از جرايم  تخلفات ريشه در اخلاق و فرهنگ جامعه دارد فلذا ميطلبد که مسئولين ذيربط در بحث ارتقاءفرهنگ جامعه تلاش بيشتري مبذول نمايند.

ايشان با تأکيد بر اهميت دستگيري از ضعفا و مطالبي که درآموزههاي ديني ما بر اين موضوع متذکر شده است، گفت: در کنار همه اين آموزه ها  يکسري قواعد عقلي و فقهي موجود است که نشان ميدهد  نفع و ضرر امور با هم در آميخته است، فلذا بايد گفت: زنداني يک فردآسيب ديده است و خانواده آن بعنوان يک جامعه کوچک در معرض آسيب قرار دارند بنابراين وقتي همه ما خود را در سود و زيان جامعه شريک ميبينيم ازبعد ديني و عقلي خود را مسئول دانستهايم و قطعاً با چنين نگاهي گام ارزشمند براي سلامت جامعه برداشته ايم، در اصل نگاه ما بايد اين باشد که زنداني يک فرد آسيب ديده است و خانواده او در معرض آسيب جدي قرار دارند، بايد سعي کنيم دست زنداني و خانواده وي را بگيريم.

مديرعامل ستاد ديه کشور:
جشن هاي گلريزان فولادمبارکه اصفهان سرآمد 256 جشن کشور است

اين گزارش حاکيست در ادامه اين ضيافت به ياد ماندني، سيداسداله جولايي مديرعامل ستاد ديه کشور نيز با اشاره به آيه کريمه112 سوره بقره گفت: خداوند در قرآن کريم  وعده خير به کساني داده است که خالصانه براي رضاي حق قدم بر ميدارند. بنابراين کساني که در گلريزان شرکت فولاد مبارکه براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد شرکت مي کنند نزد خداوند  از اجر ويژه اي که حق تعالي وعده داده است برخوردار خواهند شد.

ايشان ادامه داد: همانگونه که ما در دعاهاي خود از خداوند منان آزادي کل زندانيان را خواستاريم ، قطعاً اين گردهمايي امشب نيز گامي است براي جامه عمل پوشاندن به اين دعا و قدم برداشتن در اين راه.

جولايي با اشاره به تاريخچه تأسيس ستاد ديه در کشو افزود: مؤسس اين ستاد مقدس 25 سال قبل شهيد بزرگوار آقاي لاجوري بودند که خودشان طولاني ترين حبس و شکنجه هارا تحمل کرده بودند. ايشان به خوبي مي دانستند که زندان براي افراد خوب جاي بسيار بدي است. ايشان بطور مرتب همه  روزه و هر ماه گزارش کامل زندانهاي کشور را بررسي مي کردند تا اينکه در رمضان سال 69 از وجود برخي انسانهاي مؤمن و نمازگزار در زندانها که به دليل گرفتاريهاي ناخواسته در زندان گرفتار شده بودند اظهار نارضايتي کرد و تأسيس اين ستاد مقدس را بنيان نهاد.

وي با اشاره به ميزان ديه در شرايط فعلي کشور که قيمت ديه به ميزان 165 ميليون تومان (100نفرشتر) تعيين شده است و در ماههاي حرام  يک سوم به اين مبلغ اضافه مي شود و به 220 ميليون تومان مي رسد تصريح کرد : اگر حادثه اي منجر به قطعي نخاع ، ضربه مغزي و يا نابينايي شود اين ميزان مي تواند تا 5 برابرديه هم افزايش يابد که البته چنانچه در ماههاي حرام اتفاق بيفتد مي تواند به  رقم يک ميليارد و صد ميليون تومان هم برسد. بديهي است که با توجه به اين ميزان ديه، بايد بيش ار پيش مواظب بود  و ملاحظه و پيشگيري کرد.

جولايي افزود: 28 دستگاه در کشور مسئول فرهنگ سازي در کشور هستندکه از اين ميزان 25 دستگاه بصورت رسمي و سه دستگاه هم عضو در شوراي فرهنگي، کشور مشغول فعاليتند. فرهنگ سازي در زمينه هاي حوادث کارگاهي و رانندگي از اصول مهمي هستند که در ستاد ديه دائماً به آن تأکيد شده است.

وي خاطر نشان کرد از بدو تأسيس اين ستاد تا به امروز تاکنون 90 هزار نفر از زندانيان جرائم غير عمد و غير کلاهبرداري آزاد شده اند. در سال93 براي آزادي84980 نفر بالغ بر 725 ميليارد تومان پرداخت صورت گرفت. ضمن اينکه مسئولين ذيربط با همکاري تحقق ستاد ديه و شوراهاي حل اختلاف توانستند درسال93 در سراسر کشور بيش از 300ميليارد تومان گذشت بگيرند که اينها کارهاي بزرگي بود که توسط مردم شريف انجام شد.

وي يادآورشد: براساس آمارهاي موجود طي پنجاه سال گذشته ما حدود 230 الي 250 هزارشهيد دادهايم اما در حوادث رانندگي، خودمان، خودمان را به قبرستانها و بيمارستانها و زندانها فرستاده ايم تاجائيکه 800هزار نفر به قبرستانها، 8 تا 9 ميليون نفر به بيمارستانها و بيش از 460هزار راننده را نيز به زندانها روانه کرده ايم تا اينکه با کمک مسئولين ذيربط قانون اجباري بيمه شخص ثالث اجرا شد.

مديرعامل ستاد ديه کشور با اشاره به فرمايش امام رضا (ع)که فرموده اند: اگر از نعمت بخش و کسي که به شما خدمت کرده و کارخوب کرده است، تشکر نکنيم بنابراين از خداوند عزوجل تشکر نکرده ايم، از دکتر سبحاني، معاونين، مديران، کارکنان، پيمانکاران و شرکاي تجاري فولادمبارکه اصفهان که با کمال ميل و رغبت در اين راه گام برداشتند، تشکر و قدرداني کرد و با تأکيد براينکه در قبال جامعه همه افراد مسئول هستند به استناد فرموده نبي مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که فرموده اند به اهل زمين رحم کنيد تا آنکه در آسمانهاست به شما رحم کند، تصريح کرد: از بين 256 جشن گلريزاني که درکل کشور برگزار ميشود، جشنهاي گلريزان فولادمبارکه اصفهان سرآمد است. ما مشاهده مي کنيم که ساير استانها و شهرستانهاي کشور باشنيدن اخبار گلريزان فولاد مبارکه، تشويق مي شوند و کمکهاي بيشتري در اين زمينه مبذول مي نمايند. اين يکي از برکات الهي است که شامل حال مردم شده است تا بتوانند با استفاده از فرصت پيش آمده جلوه هاي متعالي انسانيت را به نمايش گذارند.

ايشان ادامه داد: کمکهاي فولاد مبارکه و زيرمجموعه هاي اين شرکت با عشقي که مديرعامل اين شرکت و سايرهمکارانشان به مردم خوب کشور دارند جمع آوري مي شود به نحوي که مشاهده مي کنيم که کمکها عمدتاً بدون استفاده از منابع مالي شرکت و بصورت شخصي و يا از طرف شرکت هاست که قابل تقدير است.

مشاور مدير عامل و نماينده دکتر سبحاني در ستاد ديه استان:
مجموعه فولاد مبارکه در گلريزان سال 94 هم گل کاشت

حميد رضا قندي مشاور مدير عامل و نماينده ايشان در ستاد ديه استان در خاتمه جشن گلريزان سال 94 فولاد مبارکه گفت: از تمامي همکاران، مديران، معاونين و مديرعامل محترم شرکت که عنايت خاصي به جشن گلريزان داشتند تشکر و قدرداني مينمايم.

وي با تأکيد بر اين مطلب که موهبت روزه داري و مشارکت در کار خير در چنين ايامي نصيب هر کس نمي شود، افزود: وقتي خداوند متعال مقرر ميفرمايند که برکاتشان شامل حال بندگان شود نتيجه اش اين مي شود که کارخانه اي با عشق ساخته شود توليد در آن با عشق صورت گيرد و در نهايت منجر شود به اينکه افتخارات ملي و بين المللي را تصاحب کند و والاتر از همه اينکه در حل مشکلات همنوعان خود در چنين شرايط اقتصادي که گمان مي رفت نسبت به سالهاي قبل با استقبال کمتري مواجه شويم مشارکت جويند.

قندي افزود: در کنار توليد در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي شرکت بايد به جشن گلريزاني اشاره کرد که با عشق برگزار ميشود . عشق آزادسازي زنداني و به عبارتي بهتر آزاد کردن خانواده هاي آنها .

مشاور مدير عامل فولاد مبارکه ادامه داد:کارکنان فولادمبارکه باور دارند در شرکتي در حال کارکردن هستند که اگر توليد در آن به عنوان برند ملي کشور در نظرگرفته ميشود در عين حال بر اين باورند که در جشن گلريزان نيز از سوي حق تعالي دعوت شده اند، فلذا با عشق در آزادسازي يک هم نوع که ناخواسته گرفتار شده شرکت مي کنند و عاشقانه در سجده شکر آزادي و شادماني خانواده او نيز پيشاني به مُهر مي سايند.

مشاور مدير عامل فولاد مبارکه تصريح کرد: به همت اين عزيزان و به واسطه گلريزان سال 93 فولادمبارکه در فاصله مابين ماه مبارک سال گذشته تا به امروز 297 زنداني آزاد شده اند به عبارتي ديگر 297 خانواده شادمان گرديده اند.

وي خاطر نشان کرد:بسياري از کساني که از محل گلريزان فولادمبارکه بهره مند شده اند، بچه هاي يتيمي بودند که سرپرست خود را در تصادف از دست داده بودند. در واقع شرکت کنندگان در اين گلريزان يتيم نوازي کردند.

وي با اشاره به چگونگي شکل گيري فرآيند گلريزان سال 94 گفت: در اين راستا از 250 نفر از مديران و شرکاي تجاري کسب و کار فولادمبارکه و همچنين پيمانکاران اين شرکت دعوت به عمل آمد که در پايان در يک حرکت کاملاً اعتقادي و عاشقانه مبلغ 31 ميليارد ريال جمع آوري شد که اميدواريم اين حرکت پر خير و برکت همواره استمرار داشته باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: از آنجاييکه بسياري از همکاران به دلايل مختلف نتوانستند در محل برگزاري گلريزان حضور يابند و در اين امر خداپسندانه سهيم گردند لذا اين عزيزان مي توانند با تکميل فرم هاي موجود در خدمات پرسنلي نواحي که به همين منظور طراحي و چاپ گرديده است، بخشي از حقوق خود را به آزادي زندانيان و يا رفع گرفتاري همکاران اختصاص دهند.
نماينده دکتر سبحاني در ستاد ديه استان در خاتمه گفت: در اينجا از نگاه مسئولانه مديرعامل محترم، معاونين، مديران، کارکنان، پيمانکاران، خريداران و بطور کلي شرکاري تجاري کسب و کار فولادمبارکه تقدير و تشکر مي نمايم و بر خود مي بالم که در چنين مجموعه اي که همواره سرآمد توليد و توجه به مسئوليت هاي اجتماعي است، مشغول به کار هستم.
نظرات بینندگان