arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

آمار جالب از اوقات فراغت جوانان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس نظرسنجی وزارت ورزش و جوانان، 31 درصد جوانان در سال 1393، اوقات فراغت خود را به بطالت گذرانده‌اند.

سیدمحمد شروین اسبقیان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به برنامه ریزی وزارت ورزش در خصوص چگونگی گذارندن اوقات توسط جوانان گفت: بر اساس یک نظرسنجی که در سال گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شده است، 31 درصد جوانان اوقات فراغت خود را به بطالت، 27 درصد در فضای مجازی، 2 درصد در مطالعه و 12 درصد در تماشای تلویزیون گذرانده‌اند.

وی افزود: نتایج این نظرسنجی، زنگ هشداری برای مسئولان است تا تلاش خود را در این زمینه و اتخاذ سیاست های مناسب به کار گیرند.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی هرچه بیشتر برنامه های اوقات فراغت توسط صدا و سیما و رسانه ها تاکید کرد و اظهار کرد: متاسفانه در اثر عدم اطلاع رسانی به موقع و صحیح، 85 درصد جوانان از برنامه های اجرا شده اوقات فراغت اطلاع نداشته‌اند.

به گفته وی، تخصصی کردن برنامه های اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت و توان دستگاه های اجرایی، استفاده از توان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و افزایش نظارت و بازرسی برنامه های اوقات فراغت از مهم ترین اولویت های این اداره کل در سال 94 است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان