arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

خطر از بیخ گوش "البغدادی" گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که نیروهای اطلاعات عراق ماه گذشته به هدف خود در ترور ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش بسیار نزدیک شده بودند، اما وی از این ترور جان سالم به در برد.
 
«نهله الهبابی» نماینده استان نینوا در پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس، از طرح ترور ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در ماه گذشته خبر داد و گفت: فردی اطلاعاتی وابسته به دولت عراق ماه گذشته قرار بود که طرح ترور ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را در شهر موصل مرکز استان نینوا با موفقیت اجرا کند.
 
وی افزود: نیروهای اطلاعاتی دولت عراق ماه گذشته عملیاتی بی‌نظیر را برای ترور البغدادی به اجرا گذاشتند اما وی در آخرین دقایق از این طرح ترور جان به در برد.
 
الهبابی گفت: نیروهای اطلاعات عراق به صورت مخفیانه در داخل موصل فعال هستند تا با دست آوردن اطلاعات دقیق برای ترور سرکرده‌های داعش برنامه‌ریزی کرده و آن را به اجرا گذارند.
 
روزنامه گاردین نیز دو ماه پیش ادعا کرد که البغدادی در جریان حملهٔ هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه مواضع داعش در 28 اسفند 1393 در شهرستان البعاج در استان نینوا و در 128 کیلومتری غرب موصل، به شدت زخمی و دچار آسیب دیدگی نخاعی شده و از هدایت عملیات روزانهٔ داعش عاجز است.
 
گروه موسوم به «جنبش افسران آزاد» عراق نیز دو ماه پیش اعلام کردند، طی عملیات امنیتی در مرکز شهر موصل «وسام کنعان» معاون نظامی ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش را به قتل رساندند.
نظرات بینندگان