arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

محاکمه عاملان جنايت اسپايکر در بغداد آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک منبع قضايي عراقي اعلام کرد که اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده موسوم به پادگان نظامي 'اسپايکر' روز چهارشنبه در بغداد آغاز شد.

اين منبع که نامش ذکر نشد، روز چهارشنبه در اظهاراتي که در رسانه هاي مختلف عراق منتشر شد گفت که محاکمه 28 تن از متهمان جنايت اسپايکر آغاز شده است.

تروريست هاي داعش ، سال گذشته يک هزار و 700 تن از جوانان عراقي را که براي فراگرفتن آموزشهاي نظامي عازم پادگان اسپايکر در شمال شهر تکريت در 175 کيلومتري شمال بغداد شده بودند دستگير کردند و به طرز فجيعي همه آنها را به قتل رساندند.

اين عده از متهمان جنايات اسپايکر که عراقي ها از آن به عنوان 'جنايت عصر' ياد مي کنند، در جريان آزادسازي شهر تکريت ، به دست نيروهاي داوطلب مردمي معروف به 'الحشد الشعبي' به دام افتادند و دستگير شدند.

تلويزيون دولتي عراق ديشب ، در يک برنامه ويژه ، اعترافات گروهي از متهمان را منتشر کرد و در آن، متهمان چگونگي به دام انداختن و اعدام جمعي جوانان عراقي را که همگي از استانهاي جنوبي عراق هستند شرح دادند.

انتظار مي رود دادگاه متهمان به دليل انزجار عمومي مردم عراق از اين جنايت بي سابقه و از طرفي تبعات دادگاه و اعترافات متهمان، جنجال هايي را در اين کشور برپا کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان