arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

امیرعبداللهیان: تهران از هر اقدام سازندۀ سعودی استقبال می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان میگوید: داعش و اسراییل دو روی یک سکه اند و رژیم صهیونیستی حامی و برنده اصلی اقدامات تروریستی و تخریبی گروهک تروریستی داعش در منطقه بشمار می رود.

به گزارش خبرآنلاین، حسین اميرعبداللهيان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در استانه روز جهاني قدس گفت: حمايت واقعي از فلسطين و مبارزه با تروريسم دو عنصر كليدي در مسير تقويت همكاري هاي فزاينده منطقه اي بشمار مي رود.فلسطين مسئله اول جهان اسلام است و در صورت وحدت جهان اسلام، تروريسم و صهيونيسم در آينده منطقه جايي نخواهد داشت.

این مقام وزارت خارجه افزود: داعش و اسراييل دو روي يك سكه اند و رژيم صهيونيستي حامي و برنده اصلي اقدامات تروريستي و تخريبي گروهك تروريستي داعش در منطقه بشمار مي رود. امروز مأموريت اصلي جريانات افراطي و تروريستي، نابودي محور مقاومت عليه رژيم صهيونيستي و غارت سرمايه كشورهاي اسلامي است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: رفتار دوگانه آمريكا و غرب در استفاده ابزاري از تروريسم، عامل تقويت جنايات تل اويو و ناامني بيشتر منطقه بشمار مي رود. حمايت پنهان برخي دستگاههاي امنيتي خارجي و منطقه از تروريسم صرفا در راستاي تحقق امال رژيم صهيونيستي و در جهت تخريب اموال و نواميس مسلمين است.

امیرعبداللهیان بیان داشت: رفتار جنگي عربستان به عنوان كشوري اسلامي عليه زنان و كودكان مسلمان يمني يادآور رفتار صهيونيستها در غزه است و اين مايه شرمساري جهان اسلام و جهان عرب است. انتظار مي رود عربستان با اصلاح رويكرد خود، در مسير كمك به ثبات و امنيت منطقه، حمايت واقعي از مردم مظلوم فلسطين، وحدت جهان اسلام و مقابله با جنايات اسراييل قدم بردارد.

امیر عبداللهیان افزود: تهران از هرگونه اقدام سازنده سعودي استقبال مي كند و سعودی از داشتن رابطه متوازن با كشورهاي منطقه بيشتر سود خواهد برد.
نظرات بینندگان