arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

بازار بورس سهام نیویورک فلج شد

بازار بورس سهام نیویورک به علت اختلالات فنی به حال تعلیق در آمد؛ در پی این اختلالات، بدون دسترسی به اطلاعات سهام، تمامی مبادلات و سفارش ها لغو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 از صبح روز چهارشنبه تمامی معاملات در بازار بورس نیویورک به علت بروز مشکلات فنی به حال تعلیق در آمده است.

بازارس بورس سهام نیویورک از صبح روز چهارشنبه در پی سقوط شاخص سهام و اخبار منفی اقتصادی روز گذشته در چین با شوک و سقوط یک درصدی کار خود را شروع کرد.

به گزارش ایرنا از حدود ساعت 11:33 دقیقه صبح به وقت محلی شرق آمریکا، تمامی معاملات در بازار سهام به دلیل مشکلات فنی از دسترس خارج شد و با گذشت دو ساعت تا لحظه مخابره خبر نیز همچنان متوقف است.

یک مقام بورس نیویورک با صدور بیانیه ای ضمن رد احتمال حمله هکری، علت این حادثه را بروز اختلالات فنی داخلی ذکر کرده و افزود که توضیحات تکمیلی در این باره متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی تأکید کرد که تمام سفارش های جاری لغو خواهد شد.

آرت کاشین مدیر شرکت خدمات ملی و بانکداری یو بی اس در بورس نیویورک ضمن اظهار اینکه «با روز چالش برانگیزی در نیویورک مواجه ایم» اضافه کرد: حتی پیش از شروع معاملات نیز با برخی مشکلات فنی روبرو بوده ایم؛ باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً اختلالات فنی بورس بسرعت ظرف یک ساعت مرتفع می شد.

به گزاش منابع آگاه، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در جریان این حادثه قرار داده شده است و کاخ سفید و بانک مرکزی آمریکا در حال مونیتور لحظه به لحظه این رویداد هستند.

کارگزاران و معامله گران بورس حاضر در صحنه بدون دسترسی به اطلاعات و علت دقیق این حادثه در سردرگمی بسر می برند.

این در حالی است که همزمان پروازهای یونایتد ایرلاین نیز در سراسر آمریکا به علت بروز اختلالات کامپیوتری مجبور به فرود اجباری شده اند و تا به این لحظه کارشناسان در رفع مشکلات بوجود آمده موفق نبوده اند.

گفتنی است؛ مقامات امنیتی، احتمال حملات هکری در ارتباط با خطوط هواپیمایی را نیز رد کرده اند.

برخی کارشناسان علت بروز مشکلات همزمان در بازار بورس نیویورک و خطوط پروازی در سایه ای از ابهام می دانند.
نظرات بینندگان