arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

کشته شدن عضو ارشد داعش در تاجیکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اعضای تاجیکستانی گروهک تروریستی و تکفیری داعش با انتشار تصاویر ویدیویی در اینترنت، از کشته شدن 'ابوخالد کولابی' یکی از فرماندهان و اعضای فعال خود خبر دادند.

این خبر که امروز پنجشنبه بصورت گسترده در رسانه ها و سامانه های اجتماعی منتشر شد، به عنوان خبری خوش برای حکومت تاجیکستان ارزیابی شده است

در این ویدیو که شامگاه چهارشنبه منتشر شد، یکی از اعضای این گروه از کشته شدن ابوخالد کولابی خبر داده می افزاید که حکومت تاجیکستان از این خبر خرسند خواهد شد.

ابوخالد کولابی، 'فرقان فلسطین' و 'مصوم نصرت' لقبهای 'نصرت نظرف' 39 ساله، اهل شهر کولاب تاجیکستان است، که تا کنون چندین بار تصاویر و فیلم هایی از او در اینترنت به نمایش درآمده است.

به گفته خود نظرف او حدود یک و نیم سال پیش به گروهک تروریستی و تکفیری داعش پیوسته است و ظاهراً در سوریه گروه تاجیک های این حرکت تروریستی را رهبری می کرده است.

بنا به اطلاعات منتشره در نوار ویدیویی اخیر، ابوخالد کولابی در پی حمله یک پهپاد به مواضع داعش در سوریه به هلاکت رسیده است و نزدیکانش نیز این خبر را تائید کرده اند.

در پی پیوستن 'گل مراد حلیمف' فرمانده سابق نیروهای مخصوص وزارت کشور تاجیکستان که به داعش، که چندی پیش خبر هلاکت او نیز منتشر گردید این شایعه قوت گرفته بود که حلیمف با هدف به قتل رساندن ابوخالد کولابی به داعش پیوسته است.

با این حال حلیمف با انتشار یک نوار ویدیوئی این شایعه را رد کرده و گفته بود که ابوخالد برادرش است و تا قیامت هم برادرش خواهد ماند، اگر خطا نکرده و کافر نشود.

بنا به گزارش مقامات رسمی تاجیکستان تا کنون بیش از 400 تن تبعه تاجیکستان به گروهک تروریستی و تکفیری داعش پیوسته اند که نزدیک 100 تن آنها در جنگ های سوریه و عراق کشته شده اند.
نظرات بینندگان