arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

بازدید هیات اقتصادی امارات از چابهار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک هیات اقتصادی بلندپایه امارات ظرفیت های بندری ، حمل و نقل ، صنعتی و تجاری بندر و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، این هیات اقتصادی بلندپایه به سرپرستی سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World در جریان سفر خود از پتانسیل های سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بازدید کرد.

سلطان بن سلیم و هیات همراه با هدف بررسی ظرفیت های مناطق آزاد ایران برای سرمایه گذاری به دعوت اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور سفری سه روزه به ایران داشتند.

این هیات ضمن بازدید منطقه آزاد چابهار از طرح توسعه اسکله شهید بهشتی و ظرفیت های رو به رشد و در حال توسعه این بندر نیز دیدن کرد.

مهندس اکبر ترکان در این سفر با اشاره به این که منطقه آزاد چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است ، گفت: این منطقه قابلیت تبدیل شدن به یک هاب منطقه ای را دارد و با راه اندازی کریدور شرق ایران و تسریع عملیات اجرایی راه آهن چابهار به مرزهای شرقی به ویژه افغانستان، تکمیل و بهره برداری جاده ترانزیتی جدید چابهار – نیکشهر – ایرانشهر – زاهدان- میلک ( مرز افغانستان)، توسعه بنادر چابهار و افتتاح اسکله 80 هزارتنی می توانیم کاهش هزینه های بندری برای ترانزیت، صادرات و واردات از این منطقه را برای سرمایه گذاران به ارمغان آوریم.

وی دیگر مزایای منطقه آزادچابهار را تصویب تبدیل این منطقه به قطب سوم پتروشیمی، تصویب آن به قطب سوم خودروسازی ایران، برنامه ایجاد صنایع سنگین، آغاز و تسریع در تکمیل عملیات گازرسانی به منطقه آزادچابهار و توسعه فرودگاه چابهار و ترمینال های جدید عنوان کرد.

سلطان بن سلیم و هیات همراه پس از بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و دیگر ظرفیت های این بندر در نشستی مشترک توان پهلوگیری کشتی، ترانزیت و جابجایی کالا را با حضور مهندس ترکان، حامدعلی مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قراردادند و با توجه به مزیت بندر چابهار به عنوان مهمترین حلقه ترانزیتی کشور و تنها بندری که می تواند ترانزیت کشورهای آسیای میانه و افغانستان را انجام دهد به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای عملیاتی و اجرایی این ظرفیت ها پرداختند.

بر اساس این گزارش، هیات یاد شده از سایت های مختلف منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از جمله پیکره تجاری، صنعتی، انبارهای دپوی کالا و نیز سایت پتروشیمی بازدید به عمل آوردند.

شایان ذکر است مدتی پیش اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران ، حامد علی مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیرعامل منطقه آزاد اروند با شرکت در 'همایش جایگاه مناطق آزاد در توسعه اقتصادی ایران' از دبی و به ویژه منطقه آزاد جبل علی دیدار کرده و این بازدید متقابل، حاصل رایزنی ها و افزایش تبادلات اقتصادی بین دو کشور بوده است.
نظرات بینندگان