arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۴

ارتش سوریه در یک‌کیلومتری تدمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جدیدترین گزارش‌ها تاکید می‌کند که ارتش سوریه کمتر از یک کیلومتر با تدمر فاصله دارد. در حالی‌که منابع محلی از خروج گروهی از عناصر داعش از شهر خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، عملیات نظامی ارتش سوریه برای آزادسازی شهر تاریخی «تدمر» واقع در استان حمص، در مرکز سوریه درحالی ادامه دارد که «داعش» اقدام به منفجر کردن 2 دستگاه خودرو بمبگذاری شده در 2 نقطه از تجمعات ارتش سوریه در اطراف این شهر کرد.

براساس برآوردهای اولیه این 2 انفجار انتحاری که توسط 2 تروریست تکفیری وابسته به داعش انجام شد، موجب کشته شدن 5 نظامی وابسته به ارتش سوریه شد.

اما جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از تدمر تاکید می‌کند که ارتش سوریه و نیروهای داوطلب دفاع مردمی کمتر از یک کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

در این راستا منابع محلی از داخل تدمر گزارش می‌دهند که داعش اقدام به فراخواندن تعدادی از عناصر خود از تدمر به رقه کرده است که توسط مبارزان کُرد شمال سوریه تهدید می‌شود و به جای آنها برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خویش اقدام به مسلح کردن گروهی در تدمر کرده که با این گروه بیعت کرده‌اند.

این منابع با بیان اینکه گروه‌هایی از داعش به سرکردگی «ابو مصعب الشامی» و ابو یزید» از شهر خارج شده‌اند، افزودند: عملیات ارتش سوریه و بمباران مستمر مواضع و مقرهای آنها توسط جنگنده‌های سوری خسارات بزرگ و بسیاری به داعش در تدمر وارد کرده و موجب قطع بسیاری از راه‌های امداد و کمک رسانی آنها شده است.

منابع مذکور خاطر نشان کردند: سرکردگان داعش در تدمر در وضعیت بحرانی قرار داشته و از این بیم دارند که نتوانند، شهر را در برابر حملات ارتش سوریه حفظ کنند، به همین دلیل با تشریح اوضاع برای سرکردگان گروه در رقه از آنها خواسته‌اند، راه حلی برای این بحران بیابند.

منطقه «مقالع الرخام» در غرب شهر تدمر و 2 منطقه الدوه و سد حنوره در بیابان تدمر نیز شاهد درگیری‌ بین ارتش سوریه با عناصر داعش است.

این درحالی است که جنگنده‌های ارتش سوریه نیز 4 خودرو حامل تجهیزات نظامی داعش در این مناطق را هدف گرفته و بمباران کردند.

در منطقه «السعن»، واقع در ریف شمالی شهر حمص ارتش سوریه با بمبگذاری اطراف یکی از تجمعات داعش و منفجر کردن آن شماری از عناصر داعش را از پای درآورده و شمار دیگری را زخمی کردند و درحالی که گروهی از داعش برای کمک به قربانیان و مجروحان در محل انفجار حضور یافته بود، توسط توپخانه ارتش سوریه گلوله باران شد تا تعداد کشته‌ها داعش بیش از پیش افزایش یابد.

«مجد الاشقر» یکی از سرکردگان داعش و فرمانده گروه اعزامی داعش به محل انفجار نیز میان کشته‌ها مشاهده می‌شد.
نظرات بینندگان