arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۸۹

البرادعی: به محض پیروزی در انتخابات، با ایران رابطه برقرار می کنم

" محمد البرادعی " مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی دراولین گفتگوی تلویزیونی بعد از کناره گیری حسنی مبارک از قدرت ، گفت : درصورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری مصر ، روابط با ایران را از سرمی گیرم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
" محمد البرادعی " مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی دراولین گفتگوی تلویزیونی بعد از کناره گیری حسنی مبارک از قدرت ، گفت : درصورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری مصر ، روابط با ایران را از سرمی گیرم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم وی در گفتگو با شبکه "اون تی وی" گفت که درزمینه برنامه هسته ای ایران و سوریه درمقابل آمریکا ایستاده است.

البرادعی تصریح کرد به محض پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر ، برای از سرگیری روابط مصر با ایران اقدام خواهد کرد.

 وی تاکید کرد سیاست خارجی مصر باید با توجه به دیدگاه عربی ، اسلامی و خاورمیانه ای و به دور از شعارها و احساس اتخاذ شود تا مصر نوک پیکان در جهان عربی و سردمدار منطقه باشد.

 البرادعی خاطرنشان کرد که درجهت دستیابی مصر به فناوری هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز تلاش خواهد کرد و نیز خواهد کوشید تا اسرائیل را برای تغییر سیاست هایش تحت فشار قرار دهد تا کشور فلسطینی واقعی در عالم واقع تشکیل شود.

 وی با بیان اینکه همه جهانیان از صداقت و حرفه ای بودن آژانس بین المللی انرژی اتمی تمجید کرده اند ، افزود آمریکا تنها کشوری بود که با نامزد شدن سومین بار وی برای پست مدیر کلی آژانس بین المللی مخالفت کرد و او به شدت با آمریکا و اسرائیل اختلاف پیدا کرده است.

 البرادعی خاطرنشان کرد که نتایج توافقنامه صلح کمپ دیوید و نوع عوامل فشار برای تغییر سیاست آمریکا و اسرائیل به منظور تغییر نقش آمریکا از ناظر به عنوان داور را بررسی خواهد کرد.

 وی اظهار داشت " رسانه های غربی رویکرد فریبکارانه ای را در سطح وسیع درپیش گرفتند با هدف ترویج ایدئولوژی تغییر نظام های عربی مبنی براینکه باید به یک کشور عربی حمله شود تا عرب ها دریابند که آمریکا در قبال حملات یازدهم سپتامبر که توسط جوانان عرب اجرا شد ، سکوت نخواهد کرد.

 ایران روابط خود با مصر را درسال 1980 و به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک میان قاهره و رژیم صهیونیستی قطع کرد.
برچسب ها: البرادعی ، ایران ، مصر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
1
0
به امید پیروزی عمر موسی
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
به امید پیروزی یکی غیر البرادعی
نظرات بینندگان