arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۴
بازتاب سخنان نماینده مجلس در رسانه های دنیا

سعود الفيصل به قتل رسيده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری آسیا نوشت، منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای ایران گفت مقامات سعودی، سعود الفیصل وزیر امور خارجه سابق را به قتل رسانده اند.

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری آسیا در گزارشی به قلم احمد الساعدی نوشت حقیقت پور در سخنانی که پایگاه اینترنتی پارلمان ایران به نام «خانه ملت» منتشر کرد گفت «رژیم آل سعود تصمیم گرفت سعود الفیصل را از میان بردارد تا از پیامدهای سیاسی و امنیتی و هزینه های سنگینی که به علت افشای مدارک در پایگاه ویکیلیکس متوجه این رژیم می شود جلوگیری کند».

این نماینده ایرانی افزود: «عربستان، سعود الفیصل را به شکلی آرام و بی سر و صدا از بین برد».

وی افزود در صورتی که مدارک مربوط به همدستی و همکاری عربستان در حمله به شماری از کشورهای جهان برملا شود، «معادلات منطقه ای برضد عربستان سعودی تغییر خواهد کرد».

به گفته حقیقت پور، مدارکی که ویکیلیکس منتشر کرد و تاکنون شمار آن از شصت هزار سند فراتر رفته است عمدتا نامه هایی بود که وزارت امور خارجه عربستان در دوره مسئولیت سعود الفیصل ارسال کرده است. به همین علت ریاض بهتر دانست که فیصل را از بین ببرد.

دربار عربستان روز پنج شنبه درگذشت سعود الفیصل را در آمریکا دو ماه پس از ترک سمتش اعلام کرد. وی چهل سال وزیر امور خارجه عربستان بود.
نظرات بینندگان