arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

نماینده رشت: دلواپسان از تیم هسته ای عذرخواهی کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و 1+5 به تندروها و دلواپسان توصیه کرد که از نتایج این مذاکرات درس عبرت بگیرند و از ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای عذرخواهی کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره توافق هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: به نظر بنده در طول مدت مذاکره، خیلی به تیم مذاکره کننده و شخص ظریف ظلم شد که تندروها باید از این کارشان استغفار کنند.

وی افزود: به نظر می رسید پس از دیدار رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان با کارگزاران نظام و حمایت ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که همراه با تقدیر و تشکر بود ، افرادی که مذاکره کنندگان را خائن خواندند و اقدامات افراطی علیه تیم مذاکره کننده انجام دادند برگردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه روند کار دولت به نتیجه خوبی رسید، کسانی که به صورت افراطی مسائل را دنبال می کردند باید عبرت بگیرند و درس عبرتی برای آنها باشد که متناسب با خواست ملت حرکت کنند و خودشان را تافته جدابافته و عاقل تر از همه عقلا ندانند.

وی به برشماری تفاوت های تیم مذاکره کننده قبلی با تیم فعلی پرداخت و افزود: مذاکره کنندگان قبلی در مذاکرات عمدتا تاریخ اسلام را تعریف می کردند و اختلاف خاصی در مذاکرات رخ نمی داد اما به عقیده بنده ظریف یک پتانسیل مبتکر و خلاق ایرانی را از ایران به نمایش گذاشت.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تشریح فضای امروز مجلس تصریح کرد: امروز دیدیم که در جلسه علنی شعارهای تند داده نشد و تندروها ساکت بودند و من فکر می کنم که آنها درس گرفتند و امیدوارم که دیگر شاهد این روند نباشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از وعده های دولت روحانی به تحقق پیوست، خاطر نشان کرد: در زمینه هسته ای و سیاست خارجی، دولت عملکرد بسیار خوب و قوی از خود ارایه کرد و توافق فراتر از آن چیزی بود که خیلی ها تصور می کردند؛ به همین دلیل مذاکرات هسته ای باید درس عبرت خوبی برای تندروها باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای اجماع رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه در جهت ایران هراسی و منزوی کردن ایران را شکست داد و این تابو شکسته شد؛ حتی کنفرانس نفت که در انگلیس برگزار می شود نیز می تواند اتفاق خوبی برای ما باشد و فتح بابی برای مراودات بین المللی ایران است.

وی با بیان اینکه همه دیدند تحریم ها کاغذ پاره نبودند، تصریح کرد: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن با دو مسئله اساسی به شدت درگیر بود که یکی از آن مسائل، موضوع سیاست خارجی ایران بود که پیش از آن به دلیل برخی شعارهای نابجا با تنش رو به رو شده بود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: دومین مسئله ای که دولت با آن مواجه است، موضوع مشکلات جوانان است که بعد از توافق باید تمرکز خود را بر روی رفع این مشکلات بگذارد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: من فکر می کنم که با تمام سیاه نمایی هایی که علیه دولت وجود داشت و مخالفان به شعار تدبیر و امید دولت هجمه می کردند دیدیم که تا حدود زیادی نشان داده شد که حوصله هم باید چاشنی تدبیر و امید باشد و فکر می کنم از این پس، امید و همراهی مردم با دولت بیشتر خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان