arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۸۹

"قذافي از حالتهاي عصبي شديد رنج مي‌برد"

يك مقام نزديك به معمر قذافي كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد كه قذافي تسلط خود را بر بسياري از شهرهاي مهم شرق و غرب ليبي از دست داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك مقام نزديك به معمر قذافي كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد كه قذافي تسلط خود را بر بسياري از شهرهاي مهم شرق و غرب ليبي از دست داده است.

به گزارش خبرگزاري انتخاب، اين مقام به روزنامه‌ي امارتي البيان تاكيد كرد: معمر قذافي، رهبر ليبي، از حالتهاي عصبي شديد رنج مي‌برد و همين امر موجب شده كه وي قرص اعصاب مصرف كند و اين امر تاثير منفي بر وي گذاشته است.

وي عنوان داشت: گردان خميس و سيف وابسته به قذافي، نيمي از اعضاي لشگر خود را در پي جدايي از اين گردان اعدام كرده‌اند و نيمي ديگر نيز فرار كرده‌اند.

اين مقام بيان داشت:‌ عبدالله السنوسي المقرحي، داماد قذافي كه اخبار منتشره حاكي از كناره گيري وي از مسئوليت امنيتي‌اش بوده كنار گذاشته نشده است بلكه وي محافظت از سيف الاسلام و برادرانش را بر عهده گرفته است.

اين مقام گفت: معمر قذافي نگران است كه خلبان‌هاي طرفدار وي دست به حمله هوايي زده و مقر وي را در طرابلس هدف قرار دهند.

وي به اين روزنامه تصريح كرد: معمر قذافي دو روز است كه از نظرها پنهان شده و نگران اين است كه عليه وي خيانتي صورت بگيرد. اين نگراني قذافي به خاطر جدا شدن بسياري از نزديكانش از وي است.

اين مقام گفت: قذافي جدا در فكر كناره ‌گيري و خروج از ليبي قبل ازهرگونه دخالت خارجي به منظور تضمين عدم دستگيري‌اش و يا محاكمه‌اش در برابر دادگاه‌هاي بين‌المللي است.

وي عنوان داشت: سرهنگ در حال حاضر ترك قدرت را پذيرفته، اما شروطي را براي اين كه با وي برخورد تحقير آميز نشود مطرح كرده است. وي جدا در فكر اين است كه به چاد يا نيجر برود، چرا كه كشورهاي مختلف نپذيرفته‌اند به وي بعد از كناره‌گيري‌اش پناه بدهند.

همچنين معمر قذافي، دعد شرعب، مشاور اردني خود را كه 22 سال براي وي كار كرده بود در پي اختلافات شخصي كنار گذاشت.

نزديكان شرعب به روزنامه السبيل - چاپ اردن - گفتند: اميدواريم كه وي مدت زيادي در حبس باقي نماند و هر چه سريعتر سوء تفاهم ايجاد شده رفع شود.

يك مقام وزارت خارجه اردن نيز اعلام كرد كه اين مساله را جدا دنبال مي‌كند.

برچسب ها: قذافی ، لیبی
نظرات بینندگان