arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

توقف فعالیت شرکت های تویوتا و سونی در ژاپن

شرکتهای بزرگ ژاپنی مثل تویوتا و سونی در پی وقوع زلزله شدید 8.9 ریشتری در ژاپن فعالیت کارخانه های خود را در این کشور متوقف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: شرکتهای بزرگ ژاپنی مثل تویوتا و سونی در پی وقوع زلزله شدید 8.9 ریشتری در ژاپن فعالیت کارخانه های خود را در این کشور متوقف کردند.

به گزارش  بلومبرگ شرکت سونی فعالیت شش کارخانه بزرگ خود در شمال ژاپن را متوقف کرده است.
یاسوهیرو اوکادا سخنگوی شرکت سونی تاکید کرد شرکت سونی در حال ارزیابی خسارات وارد شده به کارخانه های تولیدی خود در شمال ژاپن است.


شرکت تویوتا نیز اعلام کرد این شرکت فعالیت سه کارخانه تولیدی خود را تعطیل کرده است . شرکت خودروسازی هوندا نیز فعالیت دو کارخانه بزرگ خود را متوقف کرده است . شرکت نیسان ژاپن نیز فعالیت چهار کارخانه خود را تعطیل کرده است . 


یک پالایشگاه بزرگ نفت در منطقه چیبای ژاپن با آتش سوزی وسیعی روبرو شده است و نیروگاه هسته ای ژاپن در شمال این کشور نیز با شعله های آتش روبرو است.


دولت ژاپن اعلام کرد برای جلوگیری از وقوع بحران هسته ای در این کشور چهار نیروگاه اتمی را تعطیل کرده است . در حال حاضر بیش از 4 میلیون خانه در ژاپن بدون برق هستند . فرودگاه شهر سندای ژاپن کاملا زیر آب رفته است. دولت ژاپن از ارتش خواسته است برای انجام عملیات کمک رسانی و امداد به آسیب دیدگان این حادثه بی سابقه وارد منطقه شود.

نظرات بینندگان