arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

نهاوندیان: لغو تحریم‌ها اولویت اول ما بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: لغو تحریم ها اولویت اول ما بود و در سفرم به وین چگونگی انجام این بحث را به اتمام رساندیم.

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور که سه شنبه شب در برنامه تلویزیونی زنده گفت‌وگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، با اشاره به توافق ایران با کشورهای 5+1 اظهار کرد: توافق مورد نظر بر اساس اعتماد به طرف مقابل نبوده است بلکه بر اساس اعتماد به جوانان انقلابی کشورمان و تیم مذاکره کننده بوده است.

وی با بیان اینکه متن این توافق نشان داد که آنها نمی توانند با ایران با زبان تهدید سخن بگویند، افزود: پیروزی اصلی ما پیروزی گفتمانی است. لغو تحریم ها اولویت اول ما بود و در سفرم به وین چگونگی انجام این بحث را به اتمام رساندیم.

نهاوندیان با تاکید بر این که رعایت خطوط قرمز نظام ملاک قرار داشت، گفت: هدف ما تامین حقوق هسته ای در کنار رفع تحریم ها و چرخش اقتصاد ایران بود. سنگ سر راه اقتصاد ما برداشته شده است و این توافق فصل نوینی در عرصه اقتصادی سیاسی فرهنگی می گشاید.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دیوار اعتماد بین طرفین باید خشت به خشت ساخته شود. هیچ اقدامی نخواهیم کرد تا زمانی که طرف مقابل اتحادیه اروپا و ... به وعده های خود عمل کنند.

وی گفت: در روز اجرای توافق رییس جمهور امریکا کلیه تحریم های اقتصادی مالی و بانکی مربوط به هسته ای را متوقف خواهد کرد و همچنین فرایند لغو آنها را آغاز می کند.
نظرات بینندگان