arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

اعدام 2 قاتل در ملاءعام

2 مرد كه در جريان آدم‌ربايي، پسر 16 ساله‌اي را در شهرستان دزفول استان خوزستان كشته بودند، به صورت ويژه در شعبه 16 دادگاه كيفري اين شهر محاكمه شده و اولياي دم براي آنها تقاضاي اعدام در ملأ عام كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
2 مرد كه در جريان آدم‌ربايي، پسر 16 ساله‌اي را در شهرستان دزفول استان خوزستان كشته بودند، به صورت ويژه در شعبه 16 دادگاه كيفري اين شهر محاكمه شده و اولياي دم براي آنها تقاضاي اعدام در ملأ عام كردند.

به گزارش «جام‌جم»، روز 12 بهمن امسال، پسر 16 ساله‌اي در شهر دزفول پس از تعطيلي مدرسه به منزل بازنگشت.

والدين اين نوجوان كه دلواپس فرزندشان شده بودند، سراغش را از مسوولان مدرسه گرفتند، ولي آنها از او بي‌خبر بودند. به اين ترتيب پدر خانواده با حضور در پليس آگاهي دزفول، از گم شدن پسر نوجوانش خبر داد.

با شروع تحقيقات از سوي ماموران معلوم شد مردي ناشناس با شاكي تماس گرفته و با ادعاي اين‌كه پسرش را ربوده، براي آزادي‌اش 500 ميليون تومان پول خواسته است. به اين ترتيب، ماموران ضمن آموزش به شاكي و خانواده‌اش از آنها خواستند در محل‌هاي قرار با آدم‌رباها حاضر شوند، ولي متهم از حضور در محل ملاقات خودداري مي‌كرد. در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، 2 روز بعد از آدم‌ربايي ماموران هنگام گشتزني در حومه شهرك كريمي دزفول، نايلوني را داخل كانال آب مشاهده كردند و پس از باز كردن در نايلون، با جسد پسري نوجوان روبه‌رو شدند.

با هماهنگي قضايي، جسد به پزشكي قانوني منتقل و معلوم شد جسد متعلق به همان دانش‌آموز ربوده شده است.

كارشناسان پزشكي قانوني نيز نظر دادند پسر نوجوان ابتدا شكنجه و سپس خفه شده است.

ردپاي يك آشنا در جنايت

با مشخص شدن اين موضوع، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد و ماموران در ادامه تحقيقات پي بردند مرد آدم‌ربا همچنان با خانواده شاكي تماس مي‌گيرد و تقاضاي پول مي‌كند. ماموران كه احتمال مي‌دادند مرد آدم‌ربا با مقتول و خانواده‌اش آشنايي داشته باشد، به تحقيق از فاميل و همسايه‌ها پرداختند و متوجه شدند مردي كه در نزديكي خانه شاكي مغازه داشته، چند روزي است در محل كارش حاضر نشده و همسرش نيز از او بي‌خبر است.

بنابراين مرد مغازه‌دار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقيب پليس قرار گرفت تا اين كه روز پنجم اسفند در خانه‌اي در حومه شهر دستگير شد. متهم اعتراف كرد با همدستي يكي از دوستانش پسر همسايه را به قصد اخاذي از والدينش، كشته است. در ادامه ديگر متهم فراري نيز تحت تعقيب قرار گرفت و دستگير شد و به همدستي با مرد مغازه‌دار در كشتن پسر نوجوان اعتراف كرد. 2 آدم‌رباي قاتل پس از بازسازي صحنه جنايت روانه زندان شدند.

همسر عامل گروگانگيري نيز كه احتمال مي‌رفت با شوهرش همكاري داشته باشد، با دستور قضايي دستگير شد و تحقيقات از وي ادامه دارد.

محاكمه قاتلان در وقت فوق‌العاده

به اين ترتيب پرونده 2 متهم پس از اخذ آخرين دفاع به شعبه 16 دادگاه كيفري دادگستري شهرستان دزفول ارسال شد و آنها روز پنجشنبه گذشته در وقت فوق‌العاده و به طور علني محاكمه شدند. در ابتداي جلسه دادگاه، نماينده دادستان به تشريح كيفرخواست پرداخت و براي عاملان حادثه به اتهام آدم‌ربايي و قتل پسر نوجوان تقاضاي اشد مجازات كرد.

سپس والدين مقتول در جايگاه قرار گرفتند و براي عاملان حادثه تقاضاي اعدام در ملأ عام كردند. قاضي دادگاه با شنيدن تقاضاي والدين مقتول، از متهم نخست پرونده خواست در جايگاه قرار گيرد.

اعتراف به جنايت

متهم به قتل با ابراز ندامت از جنايت، در دفاع از خود به قاضي دادگاه گفت: مغازه‌اي در نزديكي خانه شاكي داشتم كه بيشتر مواقع همسرم آنجا را اداره مي‌كرد. از چندي پيش به خاطر بدهي به مردم، اوضاع مالي‌ام به هم ريخت. بنابراين تصميم گرفتم از مرد همسايه (شاكي)‌ اخاذي كنم؛ چون از همسرم شنيده بودم آنها وضعيت مالي خوبي دارند. روز حادثه چهره‌ام را با نقاب پوشاندم و با خودروي دوستم، پسر همسايه را از مقابل خانه‌اش تا مدرسه تعقيب كرديم.

عامل جنايت افزود: در ميانه راه با سد كردن راه پسر دانش‌آموز ـ امير ـ او را ربوده و به خانه‌اي برديم و در تماس با خانواده‌اش تقاضاي پول كرديم. چند ساعت بعد از گروگانگيري، در يك لحظه نقاب را از چهره‌ام برداشتم كه پسر دانش‌آموز مرا شناخت. به همين دليل به كمك همدستم او را با شوكر شكنجه داديم و وقتي بي‌هوش شد، با سيم برق خفه‌اش كرده و داخل كانال آب انداختيم.

متهم رديف دوم نيز با حضور در جايگاه به همكاري با دوستش در ربودن و قتل پسر نوجوان اعتراف كرد. متهمان با تجديد قرار قانوني روانه زندان شدند تا بزودي حكم قضايي در رابطه با آنها صادر شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
0
هنوزحگم صادرنشده شمااجراش کردین؟چراتوانتخاب تیترخبردقت نمی کنید؟
نظرات بینندگان