arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

مجید انصاری: احمدی نژاد غیرقابل پیش­بینی است

نامه محمود احمدی​نژاد به نمایندگان مجلس و انتقادات صریح وی از عملکرد برخی از نهادهای قانونی، موضوع گفت­وگوی ماهنامه «نسیم بیداری» با مجید انصاری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامه محمود احمدی​نژاد به نمایندگان مجلس و انتقادات صریح وی از عملکرد برخی از نهادهای قانونی، موضوع گفت­وگوی ماهنامه «نسیم بیداری» با مجید انصاری است.

به گزاش خبرآنلاین این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این باور است که این­گونه نامه­نگاری­های به صلاح کشورنیست. اهم مطالب طرح شده در این مصاحبه به این شرح است:

*این نامه هم بسیار تعجب برانگیز بود و هم اینکه می­توان گفت اتفاقی قابل پیش­بینی بود. تعجب­برانگیز از این حیث که رییس قوه مجریه به راحتی جایگاه دو قوه دیگر و همچنین یکی از نهادهای مهم کشور را زیر سئوال برده بود. قابل پیش بینی هم از این جهت که اصولا آقای احمدی​نژاد معمولا تحرکاتی این­چنینی از خود نشان می­دهد و همیشه می­توان منتظر رفتارهایی از رییس جمهوری بود که تحت هیچ شرایطی نباید از سوی یک رییس­جمهور دیده شود.

*اینکه مجلس،قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلت نظام به این راحتی و بدون دلیل محکمی متهم به کارشکنی علیه دولت می­شوند، حکایت از نوعی تفکر تمامیت خواهی­است که می­تواند هزینه­ هایی هنگفت و البته جبران ناپذیر را به کشور و نظام تحمیل کند. دقیقا به همین خاطر بود بود که امام خیلی به این نوع مسایل حساس بودند و در مواقع لازم برخوردهای تندی را با مسئولین متخلف می کردند.

*در مجلس اول قانونی وضع شد که بسیج را زیر گروه سپاه پاسداران می­کرد که این مصوبه با اعتراض بنی صدر مواجه شد و او اعتقاد داشت که بسیج باید در اختیار نهاد ریاست جمهوری و تحت فرمان رییس دولت قرار بگیرد و با این استدلال گفت که قانون وضع شده را قبول ندارد که امام در جواب روند اشتباه بنی­صدر گفتند که «غلط می­کنی قانون را قبول نداری، این قانون است که تو را قبول ندارد» این واکنش بنیانگذار انقلاب نشان می دهد که رفتارهایی اینچنینی در تضاد با آرمان های انقلاب­اسلامی است .

*مثل همه لایحه­های دیگر، برنامه پنجم، توسط دولت به مجلس ارایه شد و نمایندگان با بررسی­های دقیقی که داشتند برنامه را تصویب کرده و در اختیار شورای نگهبان گذاشتند. بعد از ارزیابی توسط شورای نگهبان اعضای این شورا با نماینده­های مجلس به اختلاف خوردند طبق پیش­بینی قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد گود شد و نظر نهایی را صادر کرد. با توجه به پروسه طی شده واقعا مشخص نیست که چرا احمدی نژاد اعتراض دارد، آن هم با این شیوه کاملا نامرسوم .

*من به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت می­دهم که حتی در برخی از موارد، مجمع برای اینکه با دولت همکاری کند حتی تصمیم­هایی فراقانونی گرفته­ایم. واقعا جای تاسف است که با این شرایط هنوز هم ادعا دارند که دوست داریم علیه دولت حرکت کنیم.

*مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تنظیم روابط قوای سه گانه تشکیل شده است و اعضایش با انتخاب رهبری و زیر نظر ایشان فعالیت می­کنند. همین نشان می­دهد که هیچ کس و هیچ جریان و هیچ نهادی نمی­تواند و نباید خود را در جایگاه شاکی این نهاد مهم بداند. البته مجمعی­ها حق نظارت بر رفتار مسئولین ندارند و همین عامل موجب شده است تا برخی گمان کنند که هر اظهارنظری را راجع به مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کنند.

*هیچ کس نمی­داند که آقای احمدی­نژاد چرا اصرار به تداوم غیبت هایشان در جلسات دارند.مجمع جایگاه مصلحت سنجی برای پیشبرد اهداف نظام است. با این حال احمدی نژاد اختلاف با آیت­الله هاشمی را دلیل خوبی برای نیامدن به مجمع می­داند که این می تواند تامل برانگیز باشد.احمدی نژاد در حالی بعد از انتخابات اختلاف با هاشمی را بهانه­ای برای نیامدن قرار داده که تا کنون هیچ تنش و اختلافی با سایر اعضاء نداشته است و حتی به جرات می­توانم بگویم آیت الله هاشمی بیشتر از دوران خاتمی، به تصویب نظرات احمدی نژاد اصرار می­کردند.

*در پایان این بحث باید به این نکته اشاره­ کرد که آقای احمد نژاد غیرقابل پیش­بینی است وبسیاری از مشکلات امروز دستگاه اجرایی به همین خصیصه ایشان باز می­گردد.
نظرات بینندگان