arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۴

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

مرداد ماه امسال بعد از یک استراحتی که هنرمندان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری محدود کنسرت ها داشتند، روزهایی شلوغ برای اجراهای زنده در تهران و شهرستان‌ها خواهد بود.روزهایی که مخاطبان موسیقی شاهد نمایشگاهی رنگارنگ از گونه های مختلف موسیقایی باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید

مرداد ماه امسال بعد از یک استراحتی که گروه ها و هنرمندان به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری محدود کنسرت ها داشتند، روزهایی شلوغ برای اجراهای زنده در تهران، شهرستان‌ها و بعضا خارج از کشور خواهد بود. روزهایی که مخاطبان موسیقی می توانند شاهد نمایشگاهی رنگارنگ و متنوع از گونه های مختلف موسیقایی باشند که در این میان اجراهای پاپ به تناسب طرفداران زیادی که دارد بیشتر مورد توجه است؛ توجهی که رفته رفته رنگ و بوی تکرار گرفته و همانطور که پیش‌بینی می‌شد به کاهش تماشاگر نیز منجر شده است.


شهرداد روحانی دوباره کنسرت برگزار می‌کند

شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر مطرح موسیقی کشورمان که این روزها در ایران به سر می برد اواخر تیر ماه کنسرت خود را در سالن همایش های برج میلاد روی صحنه می برد.

این کنسرت که به اجرای آثار این آهنگساز اختصاص دارد، مراحل اولیه اخذ مجوز را طی می کند و قرار است ۲۷ و ۲۸ تیرماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شود. روحانی در این برنامه آثار خود را با پیانو به همراه ارکستر بزرگ اجرا خواهد کرد .او پیش از این نیز در اردیبهشت ماه تعدادی از قطعات خود را برای اولین بار در ایران اجرا کرد و در بخش اول کنسرت رهبری ارکستر را  برعهده داشت و در بخش دوم به عنوان نوازنده‌ پیانو روی صحنه رفت.

از جمله قطعاتی که روحانی در کنسرت بهاری اش اجرا کرد می‌توان به «عذرا»، «رقص بهار»، «ابدیت»، «اصفهان»، «آهنگ باران» اشاره کرد که پیش از این و به دنبال اجرای او در آمریکا و اروپا با ارکستر بزرگ، در ایران در قالب آلبومی با عنوان «نسیم بهاری» منتشر شد.


اجرای قطعات جدید در کنسرت خراطها

مجید خراطها خواننده تازه وارد کنسرت های پاپ نیز که طی این روزها از دومین آلبوم جدید خود رونمایی خواهد کرد روز ۳۰ تیر ماه طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی کنسرت خود را برگزار می کند.

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

در این کنسرت که بعد از یک ماه توقف و پس از کنسرت های شهرستان این خواننده برگزار می شود، منتخبی از قطعات قدیمی آثار این خواننده به همراه قطعاتی منتخب از آلبوم جدیدش برای مخاطبان اجرا می شود.

بانوی هنرمند مرداد ماه به تالار وحدت می آید

سیمین غانم هنرمندی که طی سال های اخیر در حوزه اجراهای زنده بیشتر از بانوان هنرمند دیگر فعالیت می کند روزهای مختلف مرداد ماه امسال نیز کنسرت هایی را برگزار می کند.

غانم در این کنسرت های ویژه بانوان که روزهای ۳۱ تیر، اول، دوم و نهم مرداد ماه ساعت ۱۵ در تالار وحدت برگزار می شود، تعدادی از قطعات خاطره‌انگیز خود چون «گل گلدون»، «مرد من»، «ستاره»، «بی‌قرار»، «حلقه» و «گل پامچال» را اجرا خواهد کرد.


اجرای زنده خواننده نسل اول موسیقی بعد از یک سال و نیم توقف

سعید شهروز خواننده نسل اول موسیقی پاپ کشورمان بعد از یک توقف یک سال و نیمه در فعالیت‌هایش، اول مرداد ماه کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می کند.

در این کنسرت میلاد مجذوب رهبر ارکستر و بابک شهروز به عنوان سرپرست ارکستر حضور خواهند داشت. در کنسرت پیش‌رو قطعاتی از آلبوم های منتخب شهروز طی سال‌های گذشته به علاوه چند قطعه موسیقایی از آلبوم جدید که هنوز به بازار نیامده برای علاقه مندان اجرا می شود.

کنسرتی که قرار است در اول مرداد ماه برگزار شود کنسرتی با سازبندی متفاوت است که در آن سعی شده علاوه بر استفاده از سازهای کنسرت‌های پاپ از سازهای کلاسیک و لاتین نیز استفاده شود.


میزبانی «رسانه هنر» از علاقه مندان موسیقی کلاسیک  در رودکی

ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» به رهبری پدرام طاهریان از مجموعه های خصوصی حوزه موسیقی نیز اواخر تیرماه سال جاری تازه ترین کنسرت خود را در تالار رودکی تهران برگزار می کند.

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در کنسرت ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» که روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر ماه امسال در تالار رودکی برگزار می شود، کنسرتو ویولن بتهون، سمفونی شماره ۸ شوبرت و «دانوب آبی» یوهان اشتراوس برای علاقمندان موسیقی کلاسیک اجرا می شود.


تجدید خاطره با پیشکسوتان موسیقی در کنسرت «به همان سادگی»

قطعات ماندگار آهنگسازان و نوازندگان درگذشته و در قید حیات موسیقی ایرانی با حال و هوایی متفاوت هم اول مرداد ماه در تالار وحدت تهران در کنسرتی با عنوان «به همان سادگی» اجرا می‌شود.

این کنسرت  مشتمل بر اجرای چند قطعه با ساز پیانو و آواز است که عمده قطعات برگرفته از آثار خاطره انگیزی است که بسیاری از استادان موسیقی ایرانی برای مخاطبان خود رقم زده اند. این قطعات از آثار استاد علی اکبر شهنازی تا استاد انوشیروان روحانی را شامل می شود.

کنسرت «به همان سادگی» به خوانندگی مسعود یکتا و نوازندگی پیانو مزدا انصاری و نگین سریر اول مرداد ماه امسال ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می شود.


شوالیه آواز دوم مرداد در بجنورد روی صحنه می رود

شهرام ناظری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی نیز دوم مرداد ماه امسال در شهرستان بجنورد تازه ترین کنسرت خود را برگزار خواهد کرد.

شوالیه آواز در این کنسرت قطعاتی چون «من چه دانم»، «شیدا شدم»، «راست بگو نهان مکن»، «قفل زندان»، «زمستان» و نیز قطعه موسیقی ماندگار «آتش در نیستان» را به همراه قطعات شورانگیز موسیقی کردی اجرا می کند.

شهرام ناظری سال گذشته نیز در بجنورد کنسرت برگزار کرد که با استقبال چشمگیر مردم این استان روبه رو شد.


اثر مشترک هنرمندان موسیقی و سینما به تالار وحدت می‌رود

مهیار علیزاده آهنگساز جوان موسیقی کشورمان دوم مرداد ماه امسال یک پرفورمنس موسیقایی نمایشی را با حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها در تالار وحدت اجرا می کند.

این آهنگساز که از مدت‌ها پیش پروژه مشترکی به خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی را آغاز کرده، مرداد ماه امسال یک پروژه پروژه موسیقایی نمایشی با عنوان «در شعله با تو رقصان» را در تالار وحدت اجرا می کند.

این پروژه مجموعه ای از یک پرفورمنس موسیقایی نمایشی است که به خوانندگی چند هنرمند جوان در عرصه موسیقی و صدا و بازی صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها انجام خواهد گرفت.

روایت‌ها که مجموعه‌ای از داستان‌های عاشقانه را روایت می‌کنند به نوشته علیزاده و استفاده از اشعار شاعرانی چون هوشنگ ابتهاج، مولانا و اشعار یک شاعر جوان به نام علیرضا کلیایی برای مخاطبان ارائه خواهد شد.


تجربه های موسیقایی «ایرا» در تالار رودکی

گروه «ایرا» به آهنگسازی یاشار اطاعتی و حمید خوانساری دوم مرداد ماه در تالار رودکی به صحنه می رود.

این کنسرت نتیجه اجراهای سه ساله اخیر «ایرا» در فستیوال های موسیقی مختلف و تور آمریکای جنوبی است که به نوعی بازخورد تعامل با نوازندگانی از دیگر کشورهاست که در آثار اخیر گروه شنیده می شود.

«ایرا» در اجرای پیش رو قطعاتی همچون ابر و باد، کهربا، آن سوی دیوار، گردش، آیینه، باغ های معلق، فراز، زمان، روشنا و نورد را اجرا خواهد کرد. در کنسرت گروه «ایرا» که ساعت ۲۱ دوم مرداد ماه در تالار رودکی برگزار می شود، حمید خوانساری عود، آنار اطاعتی ویولنسل، بامداد ملکی، سازهای کوبه ای  و یاشار اطاعتی کمانچه، به عنوان نوازنده حضور دارند.


سیروان خسروی و قول اجرای یک کنسرت متفاوت

سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که این روزها نام و تصویرش در تبلیغات محیطی و مجازی یک کمپانی محصولات خوشبوکننده قرار دارد تصمیم دارد چهارم مرداد همزمان با سالروز تولدش تازه ترین کنسرت موسیقایی خود را در قالبی متفاوت با پشتیبانی این کمپانی برگزار کند.

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

این کنسرت که به گفته خسروی در فضایی آرام و متفاوت برگزار می شود علاوه بر برگزاری در روز چهارم مرداد ماه، در روز هشتم مرداد ماه طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران نیز برگزار می شود.


علی عبدالمالکی با «مخاطب خاص» اجرا دارد

علی عبدالمالکی خواننده ای که به تازگی آلبوم «مخاطب خاص» را روانه بازار موسیقی کرده است سه شنبه ۶ مرداد ماه کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می کند.

در این کنسرت که بعد از کنسرت خرداد ماه، تازه ترین اجرای زنده این خواننده محسوب می شود، عبدالمالکی علاوه بر اجرای قطعات منتخب آلبوم «مخاطب خاص»، تعدادی از تک اهنگ های خود را نیز برای طرفداران اجرا می کند.

این خواننده تصمیم دارد بعد از کنسرت تهران، کنسرت های شهرستان خود را نیز آغاز کند که تازه ترین آن به برگزاری کنسرتی طی تاریخ ۴ مرداد ماه در شهرستان خوی باز می گردد.


«گیل و آمارد» و نوای موسیقی گیلان در تالار وحدت

ناصر وحدتی پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه گیلان هم نهم و دهم مرداد ماه با گروه «گیل و آمارد» در تالار وحدت تازه ترین کنسرت خود را برگزار می کند.

این خواننده موسیقی گیلان تاکید کرده است: آنچه گروه «گیل و آمارد» به آن تاکید زیادی داشته و دارد اجرای غیر تکراری در کنسرت هایش است که با توجه به فعالیت‌های این چند ساله اخیر بعید می دانم که کنسرت تکراری برگزار کرده باشیم. در این برنامه هم نهایت تلاش خود را انجام داده ایم که قطعاتی را برای تماشاگران ارائه کنیم که نسبت به اجراهای قبلی مان کاملا قطعات متفاوت و جدیدی هستند.

کنسرت گروه «گیل و آمارد» روزهای ۹ و ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی نواحی است.


اولین اجرای یراحی در سال ۹۴ با «مثل مجسمه»

مهدی یراحی خواننده برگزیده سال گذشته موسیقی پاپ که با آلبوم «امپراتور» در سال ۹۳ با حاشیه های ریز و درشت متفاوتی روبه رو بود هم روز ۹ مرداد ماه کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می کند.

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

این خواننده روز نهم مرداد طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با مخاطبانش دیدار خواهد داشت.

این کنسرت اولین اجرای آلبوم «مثل مجسمه» هم محسوب می‌شود. از سوی دیگر گفته می شود که اجرای نهم مرداد یراحی آغازگر تور کنسرت های او هم خواهد بود. توری که بر اساس اعلام مهدی کرد در تمامی استان های کشور برگزار می شود و قرار است این خواننده و گروهش فعالیت بیشتری در زمینه اجرای زنده داشته باشند.


میزبانی خواننده با احساس از طرفداران در تهران و شهرستان

مازیار فلاحی خواننده موسیقی پاپ کشورمان هم که مدتی است در تهران کنسرتی را برگزار نکرده، سه شنبه ۱۳ مرداد ماه طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران کنسرت خود را برگزار می کند.

این خواننده پاپ که قرار است از مهر ماه سال جاری تور اروپایی کنسرت های خود را با شعار «عاشقانه ها را پایانی نیست» در کشورخای آلمان، سوئد و انگلستان برگزار کند، در مردادماه امسال علاوه بر برپایی کنسرت در تهران ۲۸ تیر ماه در تنکابن، ۵ مرداد در لاهیجان، ۳ مرداد در بیرجند، ۳۰ تیر ماه در تالار رودکی اصفهان کنسرت هایی را برگزار می کند.


كنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود كیمیایی» با رهبری ارکستر بهزاد عبدی

«شب موسیقی فیلم مسعود كیمیایی» با اجرای اركستر سمفونیك به رهبری بهزاد عبدی و خوانندگی رضا یزدانی در تهران برگزار می شود.

در این كنسرت كه ۱۵ مردادماه در تالار بزرگ كشور برگزار می شود، موسیقی فیلم های مسعود كیمیایی توسط اركستر سمفونیك به رهبری بهزاد عبدی اجرا می شود. این در حالی است که چندی پیش اسفندیار منفردزاده آهنگساز برخی از آثار کیمیایی با ارسال نامه ای به رسانه‌ها از برگزارکنندگان کنسرت خواسته بود تا آثار او را در این کنسرت اجرا نکنند.

در این اجرا قرار است موسیقی فیلم هایی چون رئیس، حكم، جرم، متروپل، گروهبان، اعتراض، دندان مار، رضا موتوری، ‌داشاكل، قیصر توسط این اركستر اجرا شود كه در چند قطعه رضا یزدانی به عنوان خواننده مهمان اركستر را همراهی می كند.

كنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود كیمیایی» ۱۵ مردادماه ساعت ۲۱ در تالار وزارت كشور برگزار می شود.


روزهای شلوغ محسن یگانه در تهران، شهرستان و خارج از کشور

محسن یگانه که مدت زیادی از انتشار تازه ترین آلبومش با نام «نگاه من» نمی گذرد بعد از پایان ماه مبارک رمضان کنسرت های مختلفی را در تهران، شهرستان ها و خارج از کشور برگزار می کند.

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

این خواننده روز سی ام مرداد در تالار وزارت کشور طی دو نوبت کنسرت خود را اجرا می کند که در این اجرای زنده علاوه بر اجرای قطعات منتخب آلبوم «نگاه من»، قطعاتی از آلبوم های قدیمی این خواننده به صورت میکس اجرا می شود.

یگانه قبل از برگزاری کنسرت در تهران  ۲۹ تیرماه در سالن «داک تاک هال» دوبی، ۳۱ تیر در دهکده زاینده رودِ شهرستان چادگان اصفهان، ۶ و ۷ مرداد در رشت، ۸ مرداد در اصفهان، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ مرداد در شیراز و بعد از آن در شهرهای آستارا، رامسر، ایلام، بوشهر، کرمان، رفسنجان و سیرجان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.


از قونیه تا مراکش با آقای سماع

گروه موسیقی «آقای سماع» در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه طی چهار نوبت به دیدار مخاطبانش می‌رود.

وحید قاسمی درامز و پرکاشن، امیرحسین جعفری گیتار  و همخوان، راحله فیروزی همخوان، علیرضا مقراضی کمانچه، محمود خیرگو ادوات مراقبه و سینا مشفقی دف، ستار و همخوان در این اجرا امیرحسین حسنی نیا سرپرست گروه، آهنگساز، بربت و همخوان را همراهی می‌کنند.

امیرحسین حسنی‌نیا آهنگساز و سرپرست گروه «آقای سماع» دانش‌آموخته موسیقی از دانشگاه بین‌الملل ترکیه است. حسنی‌نیا فعالیت هنری خود را از سال ۷۹ شروع کرد و تا امروز ۷ اپرا روی صحنه برده است. اپرای «مسافر آب» و «از مولوی تا مولانا» از جمله این تجربه‌ها هستند. او و گروهش در اسفند ماه سال گذشته پس از انتشار اولین آلبوم گروه آقای سماع طی ۴ سانس در تالار رودکی به دیدار مخاطبانشان رفتند.


نجار و خواننده کم حاشیه به فرهنگستان هنر می آید

سهیل نفیسی خواننده صاحب سبک و با سابقه موسیقی کشورمان نیز که با آلبوم های «ری را»، «چنگ و سرود» و «ترانه های جنوب» طی سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، روزهای شانزدهم و هفدهم مرداد ماه امسال بعد از مدت ها دوری از اجراهای زنده موسیقایی کنسرتی را در فرهنگستان هنر برگزار می کند.

این خواننده نجار پیشه که این روزها مشغول آماده سازی تازه ترین آلبوم خود بر اساس اشعار حافظ است در تاریخ های یادشده همچون اجراهای قبلی خود با خوانندگی و نوازندگی گیتار خود از طرفداران میزبانی می کند.


مهمانی رضا صادقی در کرج و گلستان

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ کشورمان در تازه‌ترین کنسرت خود همراه با گروه مشکی‌پوشان تازه‌ترین قطعات موسیقایی خود از آلبوم «فقط گوش کن» را برای طرفداران کرجی و گلستانی خود اجرا می کند.

این خواننده که اردیبهشت ماه امسال هم کنسرت هایی را در تهران برگزار کرده بود روز دوم مرداد ماه در تالار بزرگ گرگان استان گلستان و ۱۶ مرداد ماه در تالار نژادفلاح کرج جدیدترین کنسرت خود را که شامل قطعات آلبوم «گوش کن» خواهد بود برگزار می کند.


عسگری در سالن میلاد «از عشق» می گوید

حمید عسگری خواننده پاپ هم در تازه ترین کنسرت خود که ۲۲ مرداد ماه برگزار می شود، قطعات منتخبی از آلبوم جدید «از عشق» را برای مخاطبان و طرفدارانش اجرا می کند.

در کنسرت حمید عسگری که ۲۲ مرداد ماه امسال طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، این خواننده علاوه بر اجرای آهنگ های منتخب آلبوم «کما» و آثار قبلی اش، قطعاتی از تازه ترین آلبوم خود را که «از عشق» نام دارد نیز برای مخاطبان ارائه خواهد داد.

شب‌های گرم مرداد با طعم موسیقی

آلبوم موسیقی «از عشق» پنجم خرداد ماه امسال به صورت سراسری روانه بازار موسیقی شده است. در این آلبوم که پنجمین آلبوم رسمی حمید عسگری بعد از مجموعه آلبوم های «کما» و «خوشبختی» است دوازده قطعه موسیقایی با نام های «خواهش که می کنم»، «ایده آل»، «عشق تو»، «فراموشی»، «می ترسیدم»، «گریه مرد»، «عشق سابق»، «خط به خط»، «ماه من»، «از عشق»، «کلاریت» و «کبریت» با ترانه هایی از امیر بذرافشان، علی ایلیا، امین بامشاد، علی عباسی، کاظم موسوی، علی بحرینی، برای دوستداران موسیقی عرضه شده بود.


بابک جهانبخش در میلاد دوباره وارد مدار بی قراری می شود

بابک جهانبخش دیگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه کنسرتی را طی دو نوبت به رهبری ارکستر رضا تاجبخش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می کند.

او در این کنسرت ها علاوه بر اجرای قطعات منتخب خود که برگرفته از آلبوم هایی چون «اکسیژن» و «مدار بی قراری» است تصمیم دارد تک آهنگ های جدید خود را نیز برای طرفداران اجرا کند.

این خواننده علاوه بر اجرای در تهران، روزهای ۲۹ تیر در آستارا و اول مرداد ماه در بندرعباس کنسرت هایی را اجرا خواهد کرد.

كنسرت تلفيقي، ملل و كوبه اي گروه «ماه تي تي» (اول مرداد، فرهنگسرای ابن سینا)، کنسرت گروه باربد بکان، شب «چیپسی جز» (اول مرداد، فرهنگسرای نیاوران)، رسیتال پیانو دلارام خیام (اول مرداد، سالن رودکی)، دوئت فلوت و گیتار فیروزه نوایی و لیلی افشار ( ۷ و ۸ مرداد ماه، تالار رودکی)، کنسرت کلاسیک مهرزاد خواجه امیری ( ۸ مرداد، برج آزادی)، رسیتال بداهه‌نوازی پیانو بهنام ابوالقاسم ( ۹ مرداد، تالار رودکی)، رسیتال پیانو شایان تاجبخش (۱۲ مرداد، فرهنگسرای نیاوران) کنسرت ارکستر تلفیقی «رامشه» (۱۶ مرداد، تالار ایوان شمس)، کنسرت «بگو به باران ببارد امشب» از گروه شهرزاد (۲۲ مرداد، فرهنگسرای نیاوران)، كنسرت گروه «حجاز» به سرپرستی علي قرباني حكيم و آواز رسول رهو (۲۵ مرداد، فرهنگسرای نیاوران)، رسيتال گيتار كلاسيك حسين درست پور (۳۰ مرداد، تالار رودکی) هم برنامه های دیگری هستند که در مرداد ماه امسال میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان