arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹

فروش «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» تولیدی وزارت دفاع

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش بیش از چهار هزار آتش‌نشان برای مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابتکار: رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش بیش از چهار هزار آتش‌نشان برای مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد .

محمد رضا حاجی‌بیگی در نشستی با خبرنگاران با اعلام برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از روز سه‌شنبه سازمان آتش‌نشانی در تمام مناطق شهرداری تهران آماده‌باش کامل هستند تا بتوانیم چهارشنبه‌آخر سال آرامی را پشت سر بگذاریم و امیدواریم امسال هم بدون هیچ دردسری این مراسم را برگزار کنیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش چهار هزار و 500 آتش‌نشان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: در چهارشنبه آخر سال یگان موتوری و آتش‌نشانان داوطلب نیز آماه باش خواهند بود.وی اضافه کرد: باید هر کسی مسئولیت خود را بداند و اگر بناست چهارشنبه آخرسال منسوخ شود این موضوع صراحتا اعلام شود و اگر بناست چهارشنبه آخر سال فرصتی برای تخلیه انرژی جوانان و اوقاتی مفرح برای خانواده‌ها باشد، برای این موضوع برنامه‌ریزی‌ شود و هر کس مسئولیت خود را انجام دهد که در این راستا می‌توان با هماهنگی بین دستگاه‌ها اقداماتی را انجام داد تا در چهارشنبه آخر سال به صورت شکل و شمایل درست رفتار کنیم.

حاجی‌بیگی به موضوع پخش تصاویر از حادثه‌دیدگان چهارشنبه آخر سال در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال را برای مردم با تصاویری دلخراش در صدا و سیما و روزنامه‌ها یاد آوری می‌کنیم که این موضوع لطمه روحی به افرادی فاقد توان دیدن این تصاویر را می‌زند اما چاره‌ای نیست و صدا و سیما راه حل بهتری در این رابطه ندارد و دلیل این موضوع هم این است که تمام برنامه‌های خود را برای روز آخر می‌گذاریم اما اگر در طول سال گروهی در این رابطه کار کنند دیگر نیازی نیست که برای پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال چنین تصاویری پخش شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه برای توزیع موادمحترقه استاندارد دارید؟ اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی طرحی را برای برگزاری چهارشنبه آخرسال به صورت ایمن آماده کرده است که اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مصوبه طرح شود، نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.رییس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: تقریبا چارچوب این طرح مشخص شده و باید در کمیسیون فرهنگی شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و پس از تایید به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاده شود، چون وزارت فرهنگ و ارشاد متولی طرح‌های فرهنگی است.

فروش «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» تولیدی وزارت دفاع

حاجی‌بیگی ادامه داد: امسال وزارت دفاع «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» را آماده کرده و این کالاها از طریق مراکز اصلی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حوادث چهارشنبه آخرسال منجر به قطعی عضو، سوختگی و نابینایی می‌شد افزود: با انجام کارهای فرهنگی اتفاقات چهارشنبه آخر سال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آمادگی کمک‌رسانی آتش‌نشانان در زلزله 8/8 ریشتری ژاپن خبر داد و در این رابطه گفت: ارتباط ما با ایفکا که دفتر مرکزی آن در ژاپن است و کشورهای آسیا و اقیانوسیه از اعضای آن هستند و آتش‌نشانی تهران نیز یکی از اعضای گروه ایفکا است. امروز صبح ضمن تسلیتی که به ریاست آتش‌نشانی ژاپن داشتیم اعلام آمادگی کردیم که برای کمک رسانی در این حوادث حضور پیدا کنیم.

اعطای وام و کمک یک میلیونی کمیته امداد به اقشار محروم در حوادث

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران در رابطه با موضوع ادغام آتش‌نشانی با اورژانس، گفت: آتش‌نشانی با هیچ ارگانی مشکل ندارد و اگر موضوع ادغام سازمان آتش‌نشانی و اورژانس مطرح است، به چند دلیل است که یکی از این موضوعات مشکل ترافیک پایتخت است همچنین با توجه به جانمایی‌های صورت گرفته در 120 نقطه پایتخت از سوی آتش‌نشانی اگر آشیانه اورژانس هم در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفته شده و این موضوع اجرایی شود، اورژانس هم در زمان چهار دقیقه و 41 ثانیه در سر صحنه حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در شان اورژانس نمی‌بینیم که در کانکس‌ها در معابر و خیابان‌ها بسر ببرند.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران به موضوع بیمه رایگان منازل اشاره کرد و گفت: در سال اول بیمه منازل به صورت مطلوبی انجام شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بیشترین آسیب در حوادث به قشر آسیب‌پذیر و محروم وارد می‌شود .

وی ادامه داد: در این رابطه با کمیته امداد توافق شد که در صورت بروز حوادث قشری که توان مالی ندارد و در یک آتش‌سوزی ممکن است تمام زندگیش از بین رود، به کمیته امداد معرفی شود و کمیته امداد نیز به این افراد یک میلیون تومان کمک بلاعوض و یک میلیون تومان نیز وام داده شود.

انتقال 80 درصد از موادشیمیایی بازار تهران به خارج از شهر

حاجی بیگی درباره سرنوشت انتقال انبارهای بازار تهران به خارج از شهر با بیان اینکه حوادث آتش‌سوزی بازار در ماه‌های بهمن و اسفند بیشتر از ایام دیگر سال است، اظهار کرد: 80 درصد از موادشیمیایی و سریع‌الشتعال در بازار توسط ساماندهی مشاغل شهرداری و شهرداری منطقه 12منتقل شده است و اگر ماده‌ای هم هست به عنوان نمونه در بازار باقی مانده است که البته آن هم نباید در بازار باقی بمانند که در این رابطه به دنبال مکانی برای انتقال این مواد هستیم البته تجمع این مواد هم در مکانی اطراف تهران هم خطرناک است و بنا شده است که تا اواسط سال آینده بازار تهران از موادشیمیایی تهی شود.

وی با با بیان اینکه طلاسازی‌ها را باید از بازار بیرون ببریم افزود: بازار محل انبار کالا نیست بلکه باید تنها نمونه کالا در آن نگهداری شود.

زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه حدود 4 دقیقه است

حاجی‌بیگی در ادامه به عملکرد سازمان آتش‌نشانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پیشرفت سازمان نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بود و سازمان آتش‌نشانی به اهداف خود در برنامه پنجم رسیده است.وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی یکی از سازمان‌هایی است که خود را به برنامه پنج ساله رسانده است، افزود: ظرفیت کالج بین‌المللی آتش‌نشانی تا پایان سال 92 به 500 نفر افزایش می‌یابد و هم‌اکنون این مرکز دارای 200 نفر ظرفیت است.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران درباره آخرین وضعیت دانشکده علمی ـ کاربردی سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: حدود 600 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.وی با بیان اینکه زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در حال حاضر چهار دقیقه و 41 ثانیه است، افزود: در برنامه پنج ساله بنا است با افتتاح 120 ایستگاه آتش‌نشانی این زمان را به سه و نیم دقیقه که استاندارد بین‌المللی است برسانیم. رییس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در حال حاضر از آنجایی که با زمان استاندارد بین‌المللی فاصله داریم در ساعت‌های هفت تا 9 صبح و 17 تا 19:30 حوزه‌های آتش‌نشانی در مکان‌هایی که خلاء‌های وجود دارد، مستقر می‌شوند تا در صورت وقوع حادثه هر چه سریع‌تر خود را به محل برسانند.

به گفته حاجی‌بیگی تا پایان سال 91، 120 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران افتتاح خواهد شد.وی با بیان اینکه تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی تاکنون نوسازی و بهسازی شده است،‌ افزود: ساخت 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سال آینده آغاز خواهد شد و در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی در حال ساخت است که تا پایان نیمه اول سال 90 افتتاح خواهد شد.
نظرات بینندگان