arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۴

جدايي 300 عضو داعش در جنوب سوريه از اين گروه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع در سوريه از جدا شدن 300 عضو داعش در جنوب اين کشور و پيوستن آنها به جبهه تروريستي النصره و «احرار الشام» خبر دادند.

منابعي در جريان تندروي سلفي به روزنامه الغد اردن اعلام کردند که 300 تن از اعضاي گردان «شهداي اليرموک» وابسته به داعش در استان درعا واقع در جنوب سوريه از اين گروه تروريستي جدا شده و به جبهه تروريستي النصره شاخه القاعده در سوريه و گروه «احرار الشام» پيوستند.

به گفته اين منابع، ائتلاف نظامي «جيش الفتح» وابسته به النصره خسارت‌هاي سنگيني را به گردان «شهداي اليرموک» وارد کرد و درگيري‌ها ميان دو طرف در اين استان ادامه دارد.

همچنين النصره و تعدادي از گروه‌هاي هم‌پيمان آن طي چند روز گذشته کنترل شهرک «سحم» در غرب درعا را با هدف کنترل بر مناطق تحت سيطره «شهداي اليرموک» در دست گرفتند.

به گفته منابع مذکور، نزديک به 700 نيرو از گردان شهداي اليرموک در حال حاضر در مناطق مسکوني در درعا هستند و در محاصره النصره قرار دارند.

در همين راستا حذيفه عزام، پسر عبدالله عزام يکي از رهبران تروريست‌ها از دو ماموريت مهمي که ابوبکر بغدادي، رهبر داعش ابو محمد الجولاني، رهبر النصره را در سال 2011 به آن مامور کرده بود، پرده برداشت.

وي گفت: بغدادي جولاني را به سوريه فرستاد تا «ابو سعيد العراقي» امير «جيش المجاهدين» در عراق را که پيشتر در دمشق بود و بعد به ترکيه رفت ترور کند اما جولاني اين دو ماموريت را رد کرده بود.

به گفته عزام، ابو سعيد العراقي استاد بغدادي در دانشگاه بوده است. ماموريت دوم جولاني ارسال خودروهاي بمب‌گذاري شده و عاملان انتحاري به خاک ترکيه بوده که جولاني آن را هم رد کرده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان