arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: در آینده نزدیک اثری از مستکبران باقی نخواهد ماند

رییس جمهور گفت: در آینده نزدیک زمانی می‌رسد که پایگاه‌های استعمارگران به مراکزی برای دیدار گردشگران تبدیل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس جمهور گفت: در آینده نزدیک زمانی می‌رسد که پایگاه‌های استعمارگران به مراکزی برای دیدار گردشگران تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج‌فارس در قشم، اظهار کرد: استان هرمزگان و جزیره قشم سرشار از استعدادها و زیبایی‌های کم‌نظیر است و تاریخ به خوبی و با افتخار مجاهدت‌های مردم این دیار و منطقه را در مقابله با متجاوزان و استعمارگران ثبت کرده است.

وی ادامه داد:‌ شاید کسانی که تاریخ نمی‌دانند امروز به دنبال تکرار رفتار استعماری در جهان هستند. در همین جزیره قشم آثار قلعه‌های مستکبران، خودخواهان و استعمارگران برجاست و آن استعمارگران امروز کجایند و مردم قشم کجا هستند؟ البته امیدواریم که استعمارگران و کسانی که به دنبال تکرار رفتار استعماری هستند درس بگیرند و از تکرار گذشته‌ها خودداری کنند و من یقین دارم در آینده نزدیک زمانی می‌رسد که پایگاه‌های استعمارگران به مراکزی برای دیدار گردشگران تبدیل می‌شود و اثری از مستکبران باقی نخواهد ماند.

رییس‌جمهور با اشاره به وجود استعدادهای طبیعی و آثار تاریخی در این منطقه، گفت: در این منطقه فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری، کار اقتصادی، تجاری و منابع نفت و گاز و ذخایر عظیم دریایی و استعدادهای کم‌نظیر انسانی وجود دارد و باید از این فرصت‌ها به نحو احسن برای پیشرفت، رفاه مردم منطقه و استقرار عدالت استفاده کرد. استان هرمزگان و ذخایر آن باید آبادترین مناطق ایران و خلیج‌فارس باشد.

وی با بیان این‌که باید همت کرده و این منطقه را آباد کنیم و بسازیم، گفت: البته به فضل الهی امروز حرکت و جهش‌های سازندگی در سرتاسر سرزمین ایران و در جزایر خلیج‌فارس به خوبی مشهود است و با سرعت روزافزون ادامه دارد و امروز نیز در این منطقه شاهد شروع عملیات اجرایی پروژه بزرگ و تحول‌آفرین هستیم.

رییس‌جمهور با اشاره به خصوصیات و مزایای این پروژه بزرگ، گفت: این پروژه زمینه را برای گسترش سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و جزیره قشم مکانی مناسب برای تاسیس کارخانجات، تولید، صادرات، ترانزیت کالا، مراکز بزرگ تجاری و مراکز استراحتی، تفریحی و گردشگری می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که از مسوولان منطقه می‌خواهم که سعی کنند امکانات رفاهی بیشتری را برای مردم منطقه فراهم کنند و مراکز تجاری در اینجا ایجاد شود، گفت: آنها باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری بیشتر مهیا کنند و آقای بقایی نیز کمک کنند تا موانع برطرف شود.

وی در ادامه خطاب به مردم قشم و هرمزگان، گفت: اگر می‌خواهید استان و مکانی که در آن زندگی می‌کنید به نقطه دلخواه‌تان برسد تحقق این هدف دارای الزاماتی است که از جمله آن همدلی است و خوشبختانه همدلی در سرتاسر سرزمین ایران و استان هرمزگان و قشم برقرار است.

رییس‌جمهور در ادامه به اهمیت کار و تلاش اشاره کرد و گفت: آبادانی بدون کار محال است و اگر امروز ما به بسیاری از گذشتگان خود افتخار می‌کنیم به دلیل میراث گرانقدری است که برای ما گذاشته‌اند و این میراث گرانقدر همه حاصل کار و تلاش آنهاست. امروز ما باید همه آستین همت را بالا بزنیم دست به دست هم بدهیم و کار کنیم بخصوص جوانان عزیز. آینده خود به خود ساخته نمی‌شود. آینده با دستان پرتوان با اندیشه‌ها و همت‌های بلند ما و با تلاش و کوشش ساخته می‌شود.

احمدی‌نژاد عامل سوم را امید عنوان کرد و گفت: همه کسانی که مدعی بودند که می‌خواهند امنیت، رفاه و آرامش برای ملت‌ها به ارمغان بیاورند در حال حاضر در بن‌بست و در سراشیبی سقوط هستند. شما شرایط جهان را می‌بینید. کسانی که به دنبال استعمارگری و استعمار و تسلط بر ملت‌ها و چپاول ملت‌ها بودند امروز در بن‌بست هستند. کسانی که با اتکا به بیگانگان ملت خود را تحقیر کردند و از ملت‌های خود فاصله گرفتند و راه تکبر، ظلم و بیگانگی با مردم‌شان را در پیش گرفتند آنها همه در پایان راه هستند.

وی ادامه داد: آینده سعادتمند، رفاه، امنیت و عزت و کرامت همه اینها در سایه آرمان‌های بلند الهی ملت ایران که عبارتند از آرمان عدالت، محبت، توحید و یگانه‌پرستی است به وجود می‌آید. امید به تحقق عدالت، برافراشته شدن پرچم یگانه‌پرستی، پاکی و عشق بین انسان‌ها همه و همه پایه صلح و امنیت هستند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که امروز ملت ایران ماموریت بزرگی را برعهده دارد، گفت: برای تحقق این ماموریت بزرگ همه باید همت کنیم و با ایمان به خدا و با تکیه بر عدالت و عشق به انسان‌ها ایران را بسازیم و به عنوان الگوی سعادتمند و حیات طیبه در برابر بشر قرار دهیم. خداوند امکانات و فرصت‌های لازم را در اختیار ما قرار داده، ما باید کمربندها را ببیندیم و آستین‌ها را بالا بزنیم و با پشتیبانی دولت ایران، جزیره قشم و استان هرمزگان را بسازیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
0
2
باز بلوف زدی!!!!!!!!
نظرات بینندگان