arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

نتیجه تحقیق وزارت بهداشت درباره قتل پزشک اردبیلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات که از طرف وزارت بهداشت برای بررسی موضوع فوت پزشک اردبیلی عازم این شهر شده بود، نتایج بررسی‌های تیم بازرسی وزارت بهداشت درخصوص این حادثه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدسجاد رضوی در خصوص فوت دکتر اصغر پیرزاده، متخصص داخلی و فوق تخصص خون و سرطان در اردبیل اظهار داشت: در همان ساعات اولیه وقوع حادثه، بررسی‌ها از سوی مقامات قضایی آغاز شد.

وی با بیان این که فردی که دکتر پیرزاده را به قتل رسانده‌است، جوان حدود 22 ساله و دانشجوی رشته زبان دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: بررسی‌های صورت گرفته از طریق دانشگاه علوم پزشکی‌، کلینیک‌ها و تمام مراکزی که مرحوم دکتر پیرزاده با آنها همکاری داشت، نشان داد که نه خود قاتل و نه هیچ یک از بستگان این فرد، بیمار این پزشک نبوده و موضوع این حادثه به هیچ عنوان به دلیل مسائل پزشکی و درمانی نبوده است.

رضوی با بیان این که محل حادثه نیز در منزلی شخصی اتفاق افتاده است، گفت: پس از تماس تلفنی با 115 در مورد این حادثه بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شود و وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

رضوی با بیان این که مرحوم دکتر اصغر پیرزاده تنها پزشک فوق تخصص خون و سرطان اردبیل و از پزشکان خوشنام این شهر بوده است، گفت: او رابطه بسیار خوبی با بیماران خود داشته است و یکی از بستگان نزدیک این پزشک نیز از نیروهای خدوم دانشگاه است و در ایجاد و راه‌اندازی بخش خون این استان نقش فعال و تاثیرگذاری داشته‌اند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ضمن تسلیت به جامعه پزشکی، خانواده این پزشک و مردم استان اردبیل اظهار داشت: اصولا مردم اردبیل پزشک دوست هستند و برای پزشکان احترام زیادی قائل هستند و در مراسم تشییع پیکر این پزشک نیز حضور گسترده داشتند.

وی یادآور شد: فقدان این پزشک متعهد ضایعه‌ای برای جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و مردم اردبیل است.

رضوی با تاکید بر این که قوه قضاییه به طور جدی این قضیه را پی‌گیری می‌کند، گفت: متاسفانه شایعات فراوانی درخصوص این حادثه و انگیزه‌های این قتل در فضاهای مجازی منتشر شده است که فقط از روی حدس و گمان بوده است و این گونه شایعات به هیچ عنوان صحت ندارد.

بنابر اعلام وب‌دا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تأکید کرد: دامن زدن به این گونه شایعات کوچکترین کمکی در این مورد نمی‌کند و فقط در بررسی پرونده حاشیه ایجاد می‌کند و باعث مخدوش شدن رابطه پزشک و بیمار در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: از عموم هموطنان و رسانه‌ها درخواست داریم که اجازه دهند پرونده این موضوع روال قانونی و قضایی خود را طی کند.

رضوی با بیان این که شخص وزیر بهداشت نیز دستور پی‌گیری موضوع را صادر کرده‌اند، گفت: وظیفه داریم این موضوع را بدون اغماض پیگیری کنیم و به محض روشن شدن ابعاد بیشتر این موضوع، نتیجه را به هموطنان اعلام خواهیم کرد.
نظرات بینندگان