arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

زلزله 4.9 ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی وقوع زمین لرزه 4.9 ریشتری در سیرچ استان کرمان مدیرکل بحران این استان اعلام کرد که ساکنان سیرچ و گلباف امشب را در خیابان‌ها و حیات منازل‌شان سپری خواهند کرد.

محسن صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: در ساعت 20:40 شب گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین روستای سیرچ را لرزاند و دقایقی بعد نیز دو زمین لرزه به ترتیب با بزرگی 3.2 و 3.5 ریشتر در ساعت 21:02 و 21:58 شهرستان گلباف کرمان را لرزاند.

وی با بیان اینکه شدت این زمین لرزه به حدی بوده که در مرکز استان وقوع آن احساس شده است گفت: از همان دقایق نخست تیم های ارزیاب به محل اعزام شده و گزارش‌های اولیه آن‌ها حاکی از این است که این زمین لرزه خسارت مالی و جانی بر جای نگذاشته است البته با توجه به تاریکی شب یک دوره ارزیابی نیز در روز انجام خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه ساکنان گلباف و سیرچ وقوع زمین لرزه را احساس کرده و همین موضوع موجب وحشت‌شان شده است گفت: ساکنان این مناطق امشب را در بیرون از منازل یا حیاط خانه‌هایشان سپری خواهند کرد و ستاد بحران استان نیز تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی را به حالت آماده باش درآورده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) شامگاه امروز(شنبه 3 مردادماه) سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 20 و 41 دقیقه و 8 ثانیه به ثبت رسیده است. طول جغرافیایی 57.62 و عرض جغرافیایی 30.03 از دیگر مشخصات این زمین لرزه است.

"محمد جواد کامیاب" رییس ستاد بحران استان کرمان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

زلزله دیگری به بزرگی 3.2 ریشتر نیز گلباف در استان کرمان را لزراند. این زمین لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین در ساعت 21 و 02 دقیقه شامگاه امروز به ثبت رسیده است.
نظرات بینندگان