arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

مشايي جزئيات سفر آينده‌اش به آمريكا را تشريح كرد

رحيم مشايي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه برخي رسانه‌ها از ديدار محرمانه رئيس جمهور يا شخص شما با علما در سفر اخير رئيس جمهور به قم خبر داده‌اند، تصريح كرد: بنده در اين سفر حضور نداشتم و از چنين برنامه رئيس جمهور اطلاعي ندارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس دفتر رئيس جمهور جزئيات سفر آينده خود به آمريكا را تشريح كرد.

اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه سفري كه قرار است به آمريكا داشته باشيد به چه منظوري انجام مي‌شود، گفت: سفر ما قطعي نيست ولي برنامه‌اي براي انجام سفر به آمريكا داريم.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه سال پيش سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهاني اعلام كرد طبعا ما به عنوان كشور اصلي كه نوروز جزء تاريخ كشورمان به حساب مي‌آيد، مسئول هستيم كه در جهت بزرگداشت اين روز در مقياس بين‌المللي اقدام كنيم.چراكه قبلا نوروز را فقط در كشورمان جشن مي‌گرفتيم اما پس از آنكه بحث نوروز به عنوان ميراث جهاني مطرح شد، به كمك كشورهاي ديگر كه قبلا از نظر سياسي در حوزه ايران بودند و در حوزه ايران فرهنگي حضور دارند، اين جشن‌ها توسعه پيدا كرد. كه همانند سال‌هاي گذشته اين جشن در سال آينده نيز برگزار مي‌شود

رئيس دفتر رئيس جمهور همچنين با اشاره به ثبت عيد نوروز در سازمان ملل به عنوان روز جهاني خاطرنشان كرد: بايد از اين فرصت بزرگي كه براي ايران پديد آمده و موقعيت جمهوري اسلامي ايران را در دنيا ارتقاء مي‌دهد استفاده كنيم چراكه فرصتي‌ است تا انديشه‌ها و آرمان‌هاي ملت ايران را مطرح كنيم.

رحيم مشايي با بيان اينكه از طريق وزارت خارجه و نمايندگي‌مان در سازمان ملل اقدام كرده‌ايم و برنامه‌اي در آمريكا تدارك ديده شده است، اظهار داشت: به مناسبت روز جهاني نوروز از ما دعوت شده كه در اين برنامه شركت كنيم كه اين برنامه در سازمان ملل و با حضور چند كشور ديگر انجام مي‌شود.

وي همچنين در خصوص برگزاري جشن جهاني نوروز در تهران نيز يادآور شد: دعوتنامه را براي كشورهايي كه قرار است در اين جشن حضور پيدا كنند فر ستاديم و پيش‌بيني ما اين است كه با حضور چند رئيس‌جمهور و مسئولان ديگر از بعضي كشورها كه ممكن است رئيس‌جمهورشان نتوانند شركت كنند، در تاريخ 7 فروردين ماه برگزار خواهيم كرد.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور افزود: روز 8 فروردين با حضور عناصر فرهنگي و شخصيت‌هاي برجسته فرهنگي داخلي و چند ده ميهمان خارجي از كشورهايي كه در حوزه نوروز قرار دارند و كساني كه در حوزه نوروز فعاليت‌هاي ادبي، فرهنگي و تحقيقاتي بوده‌اند، در يك همايش يكروزه شركت مي‌كنند كه در تهران است.

رحيم مشايي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه برخي رسانه‌ها از ديدار محرمانه رئيس جمهور يا شخص شما با علما در سفر اخير رئيس جمهور به قم خبر داده‌اند، تصريح كرد: بنده در اين سفر حضور نداشتم و از چنين برنامه رئيس جمهور اطلاعي ندارم.

وي همچنين در مورد تشكيل شوراي مشاورين رئيس جمهور در امور روحانيت اظهار داشت: برخي افراد براي اين موضوع مطرح هستند ولي هنوز آقاي رئيس جمهور تصميم قطعي را در مورد اين افراد نگرفته است ولي اين ايده مطرح است كه كساني كه از طرف دولت با روحانيون ارتباط دارند، افراد متعددي باشند كه اين ايده نيز هنوز قطعي نشده است.
نظرات بینندگان