arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

"پلیس در چهارشنبه سوری با کسی تعارف ندارد و اجازه تجمع نمی‌دهد"

پلیس هم با شادی مردم مخالف نیست، همه کشورهای دنیا هزینه صرف می کنند تا مردم خود را شاد کنند و ما نیز نباید جلوی شادی صحیح مردم را بگیریم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس هم با شادی مردم مخالف نیست، همه کشورهای دنیا هزینه صرف می کنند تا مردم خود را شاد کنند و ما نیز نباید جلوی شادی صحیح مردم را بگیریم .

زهرا تالانی - خبر: سردار بهمن کارگر معاون اجتماعی ناجا درباره چهارشنبه آخر سال می گوید که پلیس با شادی مردم مخالف نیست، بلکه موضوع مربوط به خطراتی است که در چهارشنبه آخرسال مردم را تهدید می‌کند که در این رابطه توصیه می‌کنیم مردم از موادمحترقه استاندارد استفاده کنند.و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این روز پلیس آماده باش است می افزاید: فکر می‌کنم امسال سال بهتری از سال‌های گذشته داشته باشیم چرا که کشفیات مواد محترقه خصوصاً خطرناک و آتش زا نسبت به گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

بعضی می گویند با توجه به حوادثی که هر سال پیش می آید نیروی انتظامی قصد دارد برگزاری چهارشنبه سوری را ممنوع کند؟

خیر چرا که بنابر نظرسنجی انجام شده توسط پلیس 40 درصد از مردم با برگزاری مراسم چهارشنبه سوری موافق و 46 درصد هم با روشن کردن آتش در شب چهارشنبه آخر سال موافق بودند، این در حالی بود که 46 درصد دیگر از مردم برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را مهم ارزیابی کرده البته 27 درصد مردم هم خواستار برخورد با افرادی که اقدام به اخلال آرامش می‌شوند، بودند. پلیس هم با شادی مردم مخالف نیست، همه کشورهای دنیا هزینه صرف می کنند تا مردم خود را شاد کنند و ما نیز نباید جلوی شادی صحیح مردم را بگیریم و باید شرایط مناسب را برای شادمانی مردم فراهم کنیم اما  موضوع مربوط به خطراتی است که در چهارشنبه آخرسال مردم را تهدید می‌کند که در این رابطه توصیه می‌کنیم مردم از موادمحترقه استاندارد استفاده کنند.اما باید یادآوری کنم که پلیس در چهارشنبه سوری با کسی تعارف ندارد و اجازه تجمع نمی‌دهد.

شما چه اقداماتی برای برای حفظ امنیت و آرامش چهارشنبه سوری انجام داده اید؟

پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و چگونگی مقابله با آنها 3رکن اصلی هستند که در بحث درباره چهارشنبه سوری باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

همچنین پیشگیری از راهبندان‌ها و ترافیک‌های مصنوعی، همچنین شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به ساخت، توزیع و فروش مواد محترقه می‌کنند، از جمله اقدامات پلیس برای حفظ امنیت و آرامش چهارشنبه سوری است. همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده از سال‌های گذشته و باانجام اقدامات اطلاعاتی نقاط پرخطر از سوی پلیس شناسایی شده و با طرح‌ریزی نیروهای پلیس در این نقاط گسترش خواهند یافت.

محدودیتهایی را برای این شب در نظر دارید؟

فعلا نه ،فکر می‌کنم امسال سال بهتری از سال‌های گذشته داشته باشیم چرا که کشفیات مواد محترقه خصوصاً خطرناک و آتش زا نسبت به گذشته کاهش چشمگیر داشته است.ما تنها با مزاحمان  و متخلفان برخورد می کنیم چون همکاری مردم همه ساله خوب بوده و انتظار ما این است که امسال خانواده‌ها به مراقبت از فرزندان خودشان بیشتر توجه کنند.

یعنی برنامه های نیروی انتظامی برای چهارشنبه آخر سال امسال با سالهای دیگر متفاوت نیست؟

با توجه به تجاربی که در سال‌های گذشته داشتیم و آموزش‌های که در سطح مدارس و دانشگاه‌ها صورت گرفته است،  چهارشنبه‌آخرسال هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.به هر حال در  نیروی انتظامی در این روز آماده باش است.

شما اعلام کردید که مردم در جلوی خانه های خود مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کنند ؟

دقیقا. طبق بررسی‌ها 60درصد از مجروحان حوادث شب چهارشنبه آخر سال رهگذران هستند.برای همین تصیه می کنیم که در این روز مردم زودتر به خانه بروند و هرگز برای تفریح با ماشین یا پیاده به خیابانها نروند چون بسیار خطرناک است.بنابراین اگر قرار است شادی داشته باشند در حوالی منزل خودشان و همراهی والدینشان باشد و از وسایل بی خطر استفاده کنند.

با توجه به اینکه در آخرین روزهای سال هستیم دادگاه متخلفان در سال آینده برگزار می شود؟

با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اخذ دستورات قضایی مبنی بر این که قضات ویژه‌ای در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در چهارشنبه آخر سال مد نظر قرار گیرند تا افرادی که مخل آرامش بوده و دستگیر شده‌اند در همان روز تعیین تکلیف می شوند. همچنین افراد سابقه‌دار و اراذل و اوباش تحت مراقبت بوده و در شب چهارشنبه سوری میهمان پلیس خواهند بود تا دست به اقدامی نزنند.البته علاوه بر کسانی که با استفاده از وسایل خطرزا نظم و امنیت جامعه را به هم زده و مخل آسایش عمومی می‌شوند، فروشندگان نیز باید به فکر عواقب کار خود باشند.

توصیه ای به شهروندان دارید؟

در بحث چهارشنبه‌ آخر سال که مردم اصرار دارند آن را به صورت مراسمی برگزار کنند، توصیه می‌شود بزرگ‌ترها در کنار کوچک‌ترها قرار گیرند تا خطرها کمتر شود و سزاوار نیست برای یک شب سال‌ها پشیمانی ایجاد شود.به هرحال امیدواریم اتفاق خاصی در این شب نیافتد و چهارشنبه آخرسال با خوبی و خوشی برگزار شود.

همچنین توصیه می کنیم که شهروندان از تولیدات بی‌خطر، فش‌فشه‌ها و ... که توسط بخش تسلیحات‌سازی داخلی برای چهارشنبه آخر سال ساخته شده است، استفاده کنند. استفاده از این ابزارها موجب ایجاد سر و صدا می‌شود، اما پلیس یکی دو ساعتی را که مردم می‌خواهند بخشی از سنت قدیمی خود را انجام دهند، با آنان مدارا می کند، بنابراین توصیه می‌کنیم، شهروندان در چهارشنبه آخر سال زودتر به خانه رفته تا بتوانند مراقب فرزندان خود باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vip
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
0
0
اییییییییییییییییییی نه بابا جان من!!!!!! شوخی میکنی؟!؟!؟!؟
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
0
1
بیا یید باخوشحالی سال جدید راشروع کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
0
1
قربان همین چند خبر پیش تر جناب اقای ساجدی نیا فرموده بودند که 95 درصد مردم ما با برزگاری چهارشنبه سوری مخالفند اما حالا شما یه امار دیگه داری میدی

قضیه چیه؟؟؟؟!!!!!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
قربان آقا این همه تهدیدبرای 5درصد!
نظرات بینندگان