arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

120 ليتر بنزين براي سفرهاي نوروزي /بنزين‌هاي ذخيره در كارت‌ سوخت‌ نمي‌سوزد

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از واريز 60 ليتر بنزين نوروزي از 25 اسفند ماه خبر داد و گفت: 60 ليتر بنزين فروردين ماه نيز ابتداي فروردين واريز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از واريز 60 ليتر بنزين نوروزي از 25 اسفند ماه خبر داد و گفت: 60 ليتر بنزين فروردين ماه نيز ابتداي فروردين واريز خواهد شد.

محمد رويانيان روز دوشنبه در آخرين نشست خبري خود در سال 89 گفت: طرح خصوصي سازي حمل و نقل عمومي توسط ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت تهيه آماده شده تا در سال 90 به دولت تقديم شود، دولت مي‌تواند اين طرح را بپذيرد يا نپذيرد.

وي خاطر نشان كرد: اين كه دولت مي‌خواهد حمل و نقل خصوصي سازي كند اشتباه است و اين ستاد حمل و نقل و سوخت كشور است كه طرح خصوصي‌سازي حمل و نقل را در سال 90 تهيه كرده و مي خواهد به دولت ارائه كند و بنابراين هنوز دولت هيچ تصميمي در اين رابطه با تغيير نحوه مديريت حمل و نقل نگرفته است.

وي تصريح كرد: اين كه برخي رسانه‌ها و روزنامه‌ها اين طرح را طرحي دولتي مطرح كردند، درست نيست و ستاد مديريت مصرف سوخت اين موضوع را در شش ماه گذشته مطالعه كرده است و در سال 90 پس از بررسي نهايي به دولت پيشنهاد مي‌شود و دولت مي‌تواند آن را بپذيرد يا رد كند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تصريح كرد: مصوبه يا تصميمي در دولت براي خصوصي‌سازي و يا تغيير وضعيت حمل و نقل عمومي به خصوصي گرفته نشده است، اما برنامه‌هاي در جهت بهبود مديريت حمل و نقل در دولت پيگيري مي‌شود.

وي ادامه داد: در سال آينده به جز اصلاح و بهبود سيستم‌ها هيچ تصميمي در مورد خصوصي سازي گرفته نشده و حتي كليات آن نيز مطرح نيست.

رويانيان اضافه كرد: طرح خصوصي‌سازي حمل و نقل كه از سوي ستاد مديريت مصرف سوخت ارائه شده، با هدف توانمندسازي حمل و نقل و به منظور اقتصادزايي آن طراحي شده و در نهايت به دنبال متناسب كردن عرضه و تقاضا ، جلب مشاركت سرمايه‌هاي خصوصي و افزايش ظرفيت ناوگان در بخش‌هاي مختلف خواهد بود.

وي با بيان اين كه دولت عليرغم توجه ، تخصيص اعتبارات و اهتمام جدي براي حمل و نقل و با توجه به دو برابر كردن ناوگان اتوبوسراني و تاكسيراني و نيز افزايش پنج برابري اعتبارات حمل و نقل ريلي، باز هم در مورد بخش حمل و نقل نياز به برنامه‌هاي جدي‌تر و موثرتري دارد و بايد روش‌هاي ابتكاري جديدي براي جبران عقب ماندگي‌ها داشته باشد.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در ادامه با اشاره به اختصاص بنزين 60 ليتري نوروزي، خاطرنشان كرد: اين سهميه از 25 اسفند ماه در كارت‌هاي سوخت رانندگان شارژ مي‌شود تا امكان سفر براي شهروندان وجود داشته باشد.

وي اضافه كرد: همچنين بنزين فروردين ماه نيز در كارت‌ها شارژ خواهد شد و به اين ترتيب 120 ليتر در اين مدت براي مردم در كارت‌ها واريز خواهد شد.

رويانيان ادامه داد: دولت تنها براي سهميه نوروزي سال 89 ، 540 ميليون ليتر بنزين اختصاص داده است.

وي در پاسخ به سوالي در مورد سوخته شدن ذخيره بنزين 100 و 400 توماني شهروندان توضيح داد: اين دو نوع ذخيره بنزين در كارت شهروندان باقي مي‌ماند و هيچ كدام از آنها در سال آينده نمي‌سوزد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت يادآور شد: عليرغم برخي از اخبار در مورد محدوديت استفاده از بنزين در كارت‌ها براي هر شهروند در هر ماه 500 ليتر بنزين 700 توماني موجود است كه امكان برداشت آن وجود دارد.

به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به كسر شدن حدود سه يا چهار ليتر بنزين در هنگام سوختگيري، عنوان كرد: اكثر شهروندان در هنگام سوختگيري به دليل آشنا نبودن مراحل استفاده از كارت دچار خسارت شده و سه يا چهار ليتر از سهميه آن‌ها كسر مي‌شود و بهتر است در صورت عدم اطلاع از روند كار دستگاه سوختگيري از مسوول جايگاه كمك بگيرند.

رويانيان در ادامه همچنين از ورود 16 واگن و چهار لوكوموتيو جديد براي خط مترو تهران ـ كرج خبر داد و اظهار كرد: اين واگن‌ها و لوكوموتيوها آماده تحويل به متروي تهران است و تعدادي واگن و لوكوموتيو ديگر در گمرك آماده ترخيص است.

وي با اشاره به جلسات مشتركي كه با رييس كل گمرك و رييس بانك مركزي در مورد ترخيص اين واگن‌ها داشته است، اظهار كرد: گويا مترو تهران 20 تا 30 ميليارد تومان بابت بدهي به بانك «ملت» مقروض است و تا اين مبلغ پرداخت نشود، مترو تهران نمي‌تواند اين واگن‌ها را تحويل بگيرد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با تاكيد بر اين كه بدهي‌هاي شهرداري و مترو به بانك‌ها خيلي زياد است، تصريح كرد: بخشي از اين بدهي‌ها از طريق تهاتر و فروش ملك جبران شده است ، اما بخش ديگري از آن‌ها همچنان پرداخت نشده است.

وي تاكيد كرد : توقع داشتيم مترو تهران اين مبلغ را پرداخت مي‌كرد ، اما ظاهرا در حال حاضر اين مبلغ را ندارد و ما تلاش مي‌كنيم با هماهنگي‌هاي صورت گرفته اين مشكل حل شود.

رويانيان خاطرنشان كرد: به شهرداري‌ها از جمله شهرداري تهران توصيه اكيد كرده‌ايم كه پس از دريافت اعتبارات اقدام به خريد تجهيزات و واگن كنند تا زمان آماده شدن خطوط مترو لنگ نمانند.

وي اضافه كرد: طبق قانون دولت تعهد به كمك حداكثر 50 درصد به مترو دارد و براي اين كمك نيز اولويت تجهيز ناوگان مطرح بوده ، اما تاكنون شهرداري‌ها اين پول را صرف توسعه و تونل‌سازي ‌كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اعلام اين كه دولت در سال آينده پنج هزار ميليارد تومان فاينانس توسعه مترو در كلانشهرها را در نظر دارد ، ادامه داد: اين فاينانس در سال آينده عملياتي مي‌شود و كمك بزرگي براي شهرداري‌ها خواهد بود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با تبليغات برخي شركت‌ها براي تبديل خودروها به پايه گازسوز، پاسخ داد: از سال 88 تاكنون به خودروسازان ابلاغ كرده ايم كه توليد آن‌ها بايد پايه گاز سوز باشد و ديگر تبديل كارگاهي نخواهيم داشت چه برسد به مراجعه شهروندان در كارگاه‌هاي غير استاندارد!

رويانيان با اذعان نسبت به اين كه اين كارگاه ها در حال حاضر در سطح شهر و در رسانه‌ها فعال و در حال تبليغات هستند، بيان كرد: از مردم مي خواهيم كه به اين كارگاه هاي غير مجاز مراجعه نكنند و اگر كارگاهي نيز وجود داشته باشد بايد مجوز وزارت نفت را اخذ كند.

وي عنوان كرد: پول‌هايي از مردم براي اين اقدام اخذ مي‌شود و در آينده همانند شركت‌هاي هرمي گلد كوئيست اخبار اين شركت‌ها در رسانه‌ها پخش شده و مي گويند ، از مردم پول گرفته و كاري نكرده اند و حتي ممكن است خسارت جاني نيز در بر داشته باشد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در پايان خاطر نشان كرد: هيچ پيش‌بيني‌ براي تغيير قيمت بنزين و گازوئيل در سال 90 هنوز صورت نگرفته است.

وي همچنين در گفت‌وگويي با ايسنا در خصوص سهميه بنزين معلولان گفت: سهميه بنزين معلولان در اختيار سازمان بهزيستي كشور قرار گرفته است.

رويانيان افزود: سهميه بنزين ويژه‌ معلولان بيش از دو ماه قبل به سازمان بهزيستي ابلاغ شده است.

وي با تاكيد بر اين كه بهزيستي بايد هر چه سريع‌تر نسبت به توزيع اين سهميه اقدام كند، افزود: اين سازمان در حال طراحي نحوه توزيع اين سهميه ميان معلولان است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
خودتی آقای نا محترم
مردم بعد 4سال هنوز بلد نیستن از کارت سوخت استفاده کنن!!!!!!!!!!!!!!!
آقا جان خودتی ,خودت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
0
خلاصه ما سر در نياورديم كه بنزين معلولين كجا گير كرده تا از سر گرداني و نخود سياه گردي نجات يابيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
آقاي رويانيان تو كه رئيس ستاد سوختي ؟جواب بده ببينم سوخت مصوب معلولين در كجاگير كرده و با چه مجوزي گير كرده؟و پاسخ قانون در برابرقانون شكنان چيست؟لطفا پاسخ شفاف مي خواهيم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
0
0
لطفا شعار نگوئيد گوش متخلف را بكشيد و حق معلول را از حلقوم آقازاده هاي مفت خور و پر مدعا و مغرور اگر واقعا مسلمانيد بستانيد و به او برگردانيد و نگذاريد زورشان به معلولين ضعيف و فقير و بيكار برسد.

مزن بر سر ناتوان با دست زور كه روزي در افتي به پايش چو مور

با تشكر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
0
آیا موقع گم کردن کارت سوخت وتقاضای کارت سوخت المثنی سهمیه های قبلی ذخیره می ماند یا نه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
0
از سامانه ی اطلاعاتی شما کمال تشکر را داریم من به بعضی از سئوالاتم جواب یافتم ورسیدم
نظرات بینندگان