arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۹

احتمال وقوع پديده گرد و خاك در استان خوزستان

سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: به دليل احتمال وقوع پديده گرد و خاك در استان در ساعات آينده، اداره كل هواشناسي خوزستان اخطاريه شماره 142 خود را صادر كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس- سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: به دليل احتمال وقوع پديده گرد و خاك در استان در ساعات آينده، اداره كل هواشناسي خوزستان اخطاريه شماره 142 خود را صادر كرد.

نادر شفي‌خدايي امروز اظهار داشت: با توجه به وزش بادهاي شديد در جنوب عراق تصاوير ماهواره‌اي نشان دهنده توده هواي همراه با گرد و غبار در اين منطقه است.

اين مقام مسئول افزود: وزش اين بادهاي شديد باعث مي‌شود تا انتظار وقوع پديده گرد و خاك طي ساعات آينده در بخشهايي از استان وجود داشته باشد و براي چند ساعت شاهد كاهش ديد ناشي از اين پديده باشد.

وي خاطرنشان كرد: زبانه‌هاي سيستم پر فشاري كه مركز آن در شمال درياي خزر قرار گرفته بر روي كشور و استان خوزستان قرار گرفته و باعث افت دما و پايداري هوا در ان گرديده است اثرات خط ناپايدار نيز به سمت شرق خوزستان منتقل شده است.

وي با اشاره به وضعيت هواي استان خاطرنشان كرد: آسمان استان صاف تا قسمتي ابري گاهي با افزايش ابر با احتمال رگبار پراكنده و رعد وبرق به ويژه در ارتفاعات بعضا همراه با غبار گاهي توام با وزش باد خواهد بود.

شفي‌خدايي اظهار داشت: وضعيت هوا قسمتي ابري تا تمام ابري با رگبار و رعد وبرق و مه رقيق يا غبار و جهت باد، شمال غربي تا جنوب غربي خواهد بود.

وي تاكيد كرد: سرعت باد 20 تا 45 كيلومتر در ساعت و ماكزيمم سرعت باد 55 كيلومتر در ساعت خواهد بود.

وي اضافه كرد: در شبانه روز گذشته بهبهان با 23.6 و دهدز با 5.6 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك‌ترين نقاط گزارش شده‌اند.

شفي‌خدايي افزود: حداكثر دماي اهواز به 20 و حداقل به 12 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
نظرات بینندگان