arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۹

سونامی به امریکا رسید/خسارت سهمگین به هاوایی و کالیفرنیا

سونامی دهها میلیون دلار به هاوایی و کالیفرنیا خسارت وارد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سونامی دهها میلیون دلار به هاوایی و کالیفرنیا خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، در هاوایی سونامی به خانه ها ، مراکز تجاری ،‌هتل ها ،‌قایق ها، لنگرگاهها و زیرساخت های دولتی بشدت آسیب زده است.



سونامی سبب غرق شدن دست کم بیست و پنج قایق شده است و تعداد بسیار زیادی از خانه ها در نوار ساحلی غرب این جزیره ویران شده اند.

بسیاری از خانه ها همچنان در دریا شناورند. بر اثر این سونامی که روز جمعه درپی زمین لرزه نه ریشتری ژاپن به هاوایی رسید کسی کشته نشده است. نیل آبر کرومبایل، فرماندار این جزیره می گوید: میلیونها دلار خسارت وارد شده است. خسارات مالی به این جزیره همچنان ادامه خواهد داشت زیرا بعد از وقوع سونامی هزاران گردشگر ژاپنی از سفر به این جزیره برای گذراندن تعطیلات خودداری می کنند.

این مسئله خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد این جزیره که بر پایه گردشگری استوار است می زند. او گفت: ساکنان و مراکز تجاری هاوایی خسارات مالی هنگفتی متحمل شده اند تا جائیکه دولت به کمکهای فدرال از جمله وامهای با سود پائین برای بهبود اوضاع اقتصادی نیاز دارد. در کالیفرنیا، یک مقام دولتی تخمین زد خسارات ناشی از سونامی در این ایالت بیش از چهل میلیون دلار خواهد بود.

در کالیفرنیا هجده کشتی غرق شدند و به صد کشتی دیگر آسیب رسید. به گزارش آسوشیتد پرس از هونولولو، تنها در لنگر گاه سانتاکروز میزان خسارت هفده میلیون دلار برآورد شده است و صنعت ماهیگیری این منطقه کاملا نابود شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
karim
|
United States of America
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
lollllllllllll.man california zendeghi mikonam sonami nadidam, chera enghadar be mardom dorugh mighid.
نظرات بینندگان