arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۹
احمدی نژاد خطاب به سران بحرین:

با تفنگ و مسلسل در برابر مردم خود نايستید

احمدی نژاد گفت: حدود يك ماه قبل بود كه در همين جا خطاب به كساني كه نسبت به ملت هاي خود رفتارهاي غيرقابل توجيح و غيرقابل درك انجام مي‌دهند صحبت‌هايي را مطرح كردم و امروز مي‌بينيم كه در بحرين نيز دربرابر توده‌هاي مردم صف‌آرايي شده و اين كار زشتي است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمدی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: حدود يك ماه قبل بود كه در همين جا خطاب به كساني كه نسبت به ملت هاي خود رفتارهاي غيرقابل توجيح و غيرقابل درك انجام مي‌دهند صحبت‌هايي را مطرح كردم و امروز مي‌بينيم كه در بحرين نيز دربرابر توده‌هاي مردم صف‌آرايي شده و اين كار زشتي است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود گفت: پيشاپيش عيد نوروز را به ملت بزرگ ايران و تمام بشريت تبريك عرض مي‌كنم، اكنون نوروز به يك عيد جهاني تبديل شده و همگان به آن توجه دارند . نوروز يك آيين متعالي و انساني است كه پايه‌گذار آن ايراني ها بودند در حفظ آن تلاش كردند و امروز آن را به بشريت هديه مي‌دهند.

وي در ادامه سخنان خود به حوادث منطقه اشاره كرد و افزود: حدود يك ماه قبل بود كه در همين جا خطاب به كساني كه نسبت به ملت هاي خود رفتارهاي غيرقابل توجيح و غيرقابل درك انجام مي‌دهند صحبت‌هايي را مطرح كردم و امروز مي‌بينيم كه در بحرين نيز دربرابر توده‌هاي مردم صف‌آرايي شده و اين كار زشتي است، مي بينيم چگونه اكثريت مردم را تحت فشار قرار مي‌دهند و مي‌خواهند با توپ و تفنگ با مردم‌شان صحبت مي‌كنند .

وي ادامه داد: آنها مگر نمي‌خواهند حاكم باشند و فعاليت كنند، چرا پس اكثريت را تحت فشار قرار دادند در حالي كه حاكميت متعلق به مردم است. كارهايي كه اتفاق افتاده كارهاي بدي است، غيرقابل توجيه و جبران و تجربه نشان داده كه اين اقدامات به سرانجام نمي‌رسد. آنها بايد بنشينند، ببينند كه مردم چه مي‌گويند و خواسته‌هاي مردم را اجرا كنند، نه آنكه با تفنگ و مسلسل و هلي‌كوپتر در برابر آنها بايستند. اين حركات ، رفتارهاي زشت، ضد انساني و غيرقابل قبول است و نتيجه‌اي نخواهد داشت .

وي با اشاره به اين‌كه برخي از كشورهاي همسايه قواي نظامي به بحرين فرستاده‌اند،افزود: قبلا نيز كساني بودند كه به كشورهاي همسايه‌شان لشكركشي كرده‌اند، آنها اكنون كجا هستند؟ خوب است آنها از سرنوشت صدام عبرت بگيرند، آنها ببينند كه سرنوشت صدام چگونه شد چرا برخي اصرار دارند تجربيات‌ شكست‌خورده صدام را تكرار كنند؟ مگر مي‌شود امواج انساني را با نيروهاي مسلح از كشورهاي ديگر متوقف كرد، اينها اقدامات زشت و شكست خورده‌اي است.

رييس‌جمهور خطاب به آنها گفت: ببينيد كه آمريكا چه كرد، آمريكا دوست امين و وفاداري نيست، او تمام دوستان خود را قرباني كرده است، مگر صدام دوست صميمي‌ آمريكا و غرب نبود، مگر آنها از او حمايت نمي‌كردند، برايش كف نمي‌زدند او را تشويق نمي‌كردند الان صدام كجاست؟ و آنها براي حفظ منافع خود در برابر صدام ايستادند و ديديم كه چه اتفاقي افتاد. در آينده نزديك نيز كساني كه در نقشه آمريكا بازي مي‌كنند قرباني مي‌شوند و ما نمي‌خواهيم شاهد چنين سرنوشتي براي برخي از كشورها باشيم. بنشينيد با مردم صحبت كنيد و راه‌حل انساني پيدا كنيد.

رييس‌جمهور همچنين خاطرنشان كرد: بحرين 700 هزار نفر جمعيت دارد و بيش از 600 هزار نفر حرف‌هايي دارند، مطالباتي دارند، به جاي برخي از كارها بنشينيد و گفت‌وگو كنيد و به مردم احترام بگذاريد و اصلاحات انجام دهيد. اگر امروز اين رفتار را انجام مي‌دهيد فردا ، شش ماه ديگر يا يكسال ديگر چه كاري مي‌خواهيد انجام دهيد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ما اين اقدامات را به حساب دولت آمريكا مي‌گذاريم، گفت: دولت آمريكا به دنبال نجات رژيم صهيونيستي مي‌خواهد صداي ملت‌ها و مطالبات حقيقي ملت‌ها را خفه كند و در اين ارتباط از برخي از دولت‌هاي منطقه سوءاستفاده مي‌كند، ما اينها را به حساب آمريكا مي‌گذاريم و دولت آمريكا بايد بداند كه لكه ننگ پاك‌نشدني بر روي پيشاني آن قرار گرفته و امواج انساني در آينده همه اقدامات را مدنظر قرار مي‌دهد و ريشه ظلم آمريكا را در منطقه از بين مي‌برد.

رييس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره تصميم اخير دولت در ارتباط با افزايش حقوق قضات و كاركنان دادگستري گفت: همانطور كه مي‌دانيد كار وزارت دادگستري كار سختي است و كساني كه در اين حوزه مسووليت داشته و فعاليت مي‌كنند، بايد در آرامش خاطر باشند و دولت به همين بابت تصميمي را كه در مورد افزايش حقوق هيات علمي دانشگاه و كاركنان دانشگاه گرفته در مورد قضات محترم و كاركنان دادگستري نيز اعمال مي‌كند و اين هديه‌اي كه از سوي دولت به قضات و كاركنان دادگستري و اين‌كه آنها بر حق ملت بايستند با مفاسد مبارزه كنند، حق مردم را اعمال كنند كه قريب به اتفاق قضات ما انسان‌هاي شريف و پايبند به عدالت و حقوق انساني هستند.

رييس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي در ارتباط با برگزاري جشن جهاني نوروز در تهران درفروردين سال 90 با اشاره به اهميت نوروز اظهارداشت: نوروز حقيقي امسال با آمدن و رسيدن انسان كامل محقق مي‌شود . نوروز جشن بزرگي است كه بزرگان ما بر روي آن تاكيد كردند و در واقع يك جشن انساني است. امروز نوروز به يك جشن جهاني و بين‌المللي تبديل شده و در واقع يك فرصتي ايجاد شده كه فرهنگ توحيد، عدالت ، عشق و صلح در عرصه جهاني مطرح و گسترده شود و ملت ايران بتواند اين فرهنگ را به دنيا عرضه كند.

رييس‌جهمور با اشاره به برگزاري جشن جهاني نوروز در سال 89 در تهران افزود: در نوروز سال 89 جشن نوروز با حضور سران و نمايندگان برخي از كشورها در تهران برگزار شد و تصميم گرفته شد كه جشن نوروز در سال 90 نيز در تهران برگزار شود و امسال نيز اين جشن با حضور چندين رييس‌جمهور و نمايندگان برخي از كشورها در تهران برگزار مي‌شود، البته ما محدوده دعوت را گسترده نكرديم در اين جشن‌ها مسوولان كشورها جمع مي شوند با يكديگر گفت‌وگو مي كنند، بر روي اهميت مساله توحيد، عدالت ،‌اخلاق تاكيد مجدد مي‌كنند و روي زيبايي‌ها ، صميمت‌ها. و اميدواريم جشن نوروز تبديل به جشن بزرگي براي بشريت در برابر هياهوهاي مادي و جشن‌هاي سطح پاييني كه برخي اصرار دارند آن را به انسانيت تحميل كنند، بشود.

رييس‌جمهور با اشاره به گستردگي حوزه فرهنگي و تمدني ايران گفت: نوروز زمان از بين بردن كدورت‌ها و توجه به همدلي و محبت ها و زيبايي‌هاست و انشاءالله نوروز حقيقي هرچه زودتر فرا برسد .

رييس‌جمهور در ادامه درباره بحث بودجه سال 90 و پيگيري آن در مجلس، گفت: بررسي بودجه در مجلس ادامه دارد. البته با توجه به مصوبه ديروز مجلس بعيد مي‌دانم كه بررسي آن امسال تمام شود و ما معتقد بوديم كه امسال مي‌شد آن را جمع‌بندي كرد.

وي ادامه داد: قانون برنامه پنجم در سي‌ام بهمن اجرايي شدن آن آغاز شد و ابلاغ شد و ما يكم اسفند ماه لايحه بودجه را تقديم مجلس كرديم. فرصت كمي بود، ولي بودجه را ارايه داديم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه البته قانون‌هاي مادر و پايه در كشور وجود دارند و قانون كم نداريم، گفت: بودجه سال 90، 39 بند بود، براي شفاف‌سازي و مجلس تشخيص داد كه در سال آينده بررسي آن را انجام دهد. البته با توجه به مصوبه ديروز مجلس وضعيت دو ماه اول سال 90 براي دولت مشخص شد و ان‌شاءالله دولت با همان سرعت كه در سال 89 داشت، فعاليت‌ها را در سال 90 نيز ادامه دهد.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبني بر اين‌كه مهمترين آرزويتان در سال 90 چيست، گفت: آرزو زياد است، ولي مهمترين آرزويم سلامتي روزافزون ملت ايران و پيشرفت ايران است كه ان‌شاءالله محقق خواهد شد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري در مورد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و موارد مربوط به آن، گفت: يكي از مهمترين اهداف اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تغيير رفتار اقتصادي مردم بود كه خوشبختانه در بخش وسيعي از مردم اتفاق افتاد و حدود 80 درصد مردم در مصرف آب، برق، گاز، بنزين و موارد ديگر رعايت‌هاي لازم را كردند. تا 15 درصد نيز رويه قبلي را ادامه دادند و ان‌شاءالله آنها نيز در سال جديد رعايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهند و اين مصرف را كنترل مي‌كنند.

وي گفت: در واقع يك صرفه‌جويي خوبي در مصرف ملي ما رخ داد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه اكنون پايان سال است و تحرك زياد است، گفت: با اين همه تحركي كه وجود دارد، ديروز مصرف بنزين در كشور ما كمتر از 45 ميليون ليتر بود و اين اتفاق بزرگي است در صورتي كه متوسط ما قبلا حدود 51 ميليون ليتر بود. در برق و گاز اين كنترل مصرف اتفاق افتاده است. توليد ما افزايش پيدا كرده، فرصت براي سرمايه‌گذاري در بخش صنعت افزايش پيدا كرده. همكاري مردم در اين زمينه فوق‌العاده بوده. مردم با صميميت اين كار را انجام دادند و من تشكر مي‌كنم. مردم هوشمندانه رفتار كردند و باعث سربلندي در دنيا شدند و اهداف محقق شد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در بخش كشاورزي نيز هنوز چندين بسته ما به صورت نهايي عملياتي نشده كه ان‌شاءالله تلاش مي‌كنيم اين اتفاق بيفتد. در بخش صنعت نيز كار ادامه دارد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه روش كشاورزي بايد تغيير كند و روند چرخه ما تغيير كند و اين اقدامات به سرعت در حال تحقق است، گفت: پيش‌بيني شده است كه اين اهداف در پنج سال تحقق پيدا كند، ولي ما پيش‌بيني مي‌كنيم كه اگر اين روند كنوني حفظ شود بخش مهمي از اين تحولات در طول سه سال رخ مي‌دهد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه در بخش بازار نيز ما شاهد تحرك و فعاليت هستيم، گفت: توليدكنندگان ما با توليد بيشتر سود كرده‌اند. فروشندگان ما نيز با فروش بيشتر. البته اشكالاتي نيز وجود دارد كه ان‌شاءالله اين اشكالات رفع مي‌شود.

وي ادامه داد: كار ستاد هدفمند كردن يارانه‌ها نيز ادامه دارد، فعاليت‌ها را به صورت دائم پيگيري مي‌كند و نتايج نيز پيگيري مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
10
رو که نیست
محمود
|
Germany
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
9
یه حرف راست از مادرعروس!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
8
اونها نایستند اما اینها بایستند مشکلی ندار ه
محمد
|
Germany
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
3
هر آنچه برای دیگران می پسندی برای ملت ایران نیز بپسند!
delpak
|
Romania
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
2
آقای احمدی نژاد راست میگه نباید به مردم معترض شلیک بشه.خیلی‌ منطقی‌ و درسته
baaba
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
1
????????????????
نظرات بینندگان