arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
سناتور جمهوریخواه آمریکا:

توافق با ایران مهمترین تصمیم کنگره است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا، با ابراز تاسف از مخالفت عجولانه برخی نمایندگان با توافق هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: پایه گذاری مذاکرات آمریکا با ایران در زمان ریاست جمهوری، جمهوری خواهان شکل گرفته و کنگره نباید با این مساله مهم ، حزبی برخورد کند.

به گزارش ایرنا از نشست روز چهارشنبه کمیته مسکن و امور شهرسازی مجلس سنای آمریکا در موضوع توافقنامه هسته ای ایران، سناتور 'شراد بران' از ایالت اوهایو گفت: مخالفت همکاران من در کنگره آمریکا تنها ساعتی پس از دستیابی ایران و گروه 5+1 به توافق هسته ای صورت گرفت که واقعا باعث ناامیدی است.

وی افزود: باید یادآور شد که پایه گذاری مذاکرات آمریکا و ایران از زمان ریاست جمهوری رییس جمهور متعلق به حزب جمهوریخواه شکل گرفت.

بران با بیان اینکه جرج بوش در زمانی که در جنگ با عراق بسر می بردیم،خواهان حل مناقشه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک بود، اضافه کرد: کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا و مشاور امنیتی کاخ سفید، در سال 2008 و در اواخر ریاست جمهوری جرج بوش یادداشت تفاهم غیر رسمی بر سر توافقنامه هسته ای ایران را با گروه 1+5 به امضا رساند.

بران خاطرنشان کرد: این مهمترین تصمیم در سیاست خارجه آمریکا طی نسل ها در کنگره است که آمریکا با آن مواجه می باشد.

وی گفت: رای من در مورد توافقنامه هسته ای با ایران، حتی شاید از رای پیشین در مورد حمله به عراق نیز مهم تر باشد.

بران با اذعان بر اینکه توافق نامه ایران پیش از این مورد دعوا و حمله حزبی-جناحی سیاستمداران و نمایندگان آمریکا قرار گرفته، اظهار داشت: در مورد مساله به این مهمی باید بدون در نظر گرفتن وابستگی های سیاسی، بررسی های درخور آن صورت پذیرد.

وی با یادآور اینکه سفرای 1+5 پیش از این در جلسه ای متذکر شده اند در صورت شکست توافقنامه،کشوری که منزوی خواهد شد آمریکا خواهد بود، اظهار داشت: اگر چین دوباره با تاسیس بانک هایی که با آمریکا هیچ رابطه ای ندارند نفت ایران را خریداری کند چه خواهد شد؟ و بر سر اعتبار آمریکا در جامعه بین الملل چه خواهد آمد؟ که پاسخ این سوالات را در نشست غیرعلنی خواهید شنید.
نظرات بینندگان