arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

روایتی از دفاع غواصان شهید از کیان ایران اسلامی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده گردان غواصان لشگر ۱۴ امام حسین(ع) گفت: همه دلاوری‌ها و موفقیت‌های غواصان در دوران جنگ به این دلیل بود که رزمندگان به فرمان امام راحل درباره وحدت جلوی دشمنان به ویژه امریکای گرگ صفت با دل و جان و وحدت عمل کردند.

به گزارش تسنیم، سردار محمدعلی شفیعی ظهر امروز در مراسم تشییع شهدای غواص و خط‌ شکن دفاع مقدس در گلپایگان در جمع مردم شهرستان اظهار داشت: محور اصلی حرکت همه ما در جبهه‌های جنگ بر مبنای توکل به خدا، توسل به ائمه علیهم السلام و پیروی از امر ولایت بود.

وی با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس و جان‌فشانی‌های غواصان در عملیات کربلای 4 افزود: در زمان دفاع مقدس ما با عراقی مبارزه می‌کردیم که تمام دنیا مدرن‌ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده بودند تا حدی که نمی‌توان آن فضا را حتی به تصویر کشید.

فرمانده گردان غواصان لشگر 14 امام حسین(ع) به آماده‌سازی گردان برای عملیات کربلای 4 اشاره کرد و گفت: ما از 3 ماه قبل از عملیات رزمندگان را برای شکستن خط دشمن آموزش دادیم و آماده کردیم در حالی که می‌دانستیم دشمن چه امکاناتی دارد و باید مراقب بودیم که بی‌گدار به آب بزنیم.

وی با بیان اینکه 500 غواص خط شکن را برای عملیات آماده کردیم، تصریح کرد: ما باید در این عملیات از اروند عبور می‌کردیم و به همین دلیل با بررسی‌های مختف حتی سرعت ثانیه به ثانیه امواج اروند را می‌شناختیم و باید با آب هم جهت می‌شدیم ضمن اینکه شناسایی‌های لازم را هم انجام داده بودیم.

شفیعی با اشاره به حضور شهید خرازی در جمع غواصان و صحبت‌های ایشان درباره شهادت در راه خدا بیان کرد: همه ما می‌دانستیم به جایی می‌رویم که احتمال برگشت ما بسیار کم است و هدف اولیه ما هم در کربلای 4 ام‌الرصاص بود به همین دلیل رزمندگان با اطلاع از همه چی به آب زدند و اینگونه شگفتی‌ساز شدند.

وی با تاکید بر اینکه کربلای 4 راه را برای موفقیت در کربلای 5 باز کرد، اظهار داشت: همین جان‌فشانی‌ها و شجاعت‌های شهدای ما بود که دنیا را وادار به عقب‌نشینی کرد تا کسی به فکر تصرف حتی یک وجب از خاک ایران نیفتد و امروز هم داعشی‌های متجاوز جرات ندارند و  به خود اجازه نمی‌دهند که چشم‌داشتی به ایران داشته باشند.

فرمانده گردان غواصان لشگر 14 امام حسین(ع) گفت: همه آن دلاوری‌ها و موفقیت‌ها به این دلیل بود که رزمندگان به فرمان امام راحل درباره وحدت جلوی دشمنان به ویژه امریکای گرگ صفت با دل و جان عمل کردند همان چیزی که امروز رهبر معظم انقلاب از ما می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات باید بدانیم که طرف ما گرگ صفت است و اینکه همین وحدت ما و خون شهدای پاک ما بوده که تا اینجا سربلندی و عزت ما را در دنیا رقم زده است.
نظرات بینندگان