arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

انتقاد رهبر جمهوری‌خواهان سنا از اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا با انتقاد از سخنرانی رئیس جمهور این کشور درباره توافق هسته ای با ایران، اظهارات وی را مضحک توصیف کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا ضمن رد اظهارات باراک اوباما تصریح کرد که قانونگذاران آمریکایی در نهایت باید بین توافق یا رفتن به جنگ با ایران یکی را انتخاب کنند.

وی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران گفت: اوباما اشتباه بزرگی را مرتکب می شود که در این خصوص در حال استدلال و جر و بحث است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی جامع برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند ولی جمهوریخواهان آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالف این توافق هستند. در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این توافق را اشتباهی تاریخی توصیف کرده است.

رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا گفت: مساله این نیست که باید توافق کنیم یا جنگ بلکه این است که این توافق خوب است یا می توانیم توافق بهتری را بدست بیاوریم.

نمایندگان کنگره آمریکا طرحی قانونی را پیش از این تصویب کرده اند که به آنها اجازه بررسی توافق هسته ای با ایران را می دهد با این حال باراک اوباما تهدید کرده است هرگونه مخالفت نمایندگان کنگره را وتو خواهد کرد.
نظرات بینندگان