arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹

اشتباه لفظي جان كري درباره مبارك وي را به دادگاه مي‌كشاند

برادرزاده انور سادات بازگرداندن اموال ملت مصر كه تحت اختيار حسني مبارك و خانواده‌اش است و همچنين محاكمه آنها را خواستار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برادرزاده انور سادات بازگرداندن اموال ملت مصر كه تحت اختيار حسني مبارك و خانواده‌اش است و همچنين محاكمه آنها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي‌، محمد انور عصمت سادات، برادرزاده انور سادات رئيس جمهور اسبق مصر اظهار داشت:‌ ما و برخي از گروه‌هاي ملي و همچنين جوانان انقلاب 25 ژانويه قرار است، گروهي را تشكيل داده و براي ديدار با حسني مبارك، رئيس جمهور سابق مصر و خانواده‌اش به شرم الشيخ برويم.

وي در ادامه افزود:‌ در اين ديدار قرار است در خصوص راهكاري ريشه‌اي براي بازگرداندن اموالي كه به ملت تعلق دارد و همچنين تضمين محاكمه مبارك و خانواده‌اش بحث و تبادل نظر كنيم.

برادرزاده انور سادات همچنين تاكيد كرد:‌ با وجود آنكه محاكمه مبارك و خانواده‌اش تاكنون قطعي نشده است اما بازگرداندن اموال ملت باعث نمي‌شود تا محاكمه مبارك و خانواده‌اش به دليل ارتكاب جنايت عليه مردم مصر لغو شود.

وي در ادامه افزود:‌ مردم مصر در شرايط كنوني بايد هوشيار بوده و وحدت خود را حفظ كنند. آنها بايد راه را بر روي كساني كه فتنه و شايعه را ترويج مي‌دهند، ببندند.

پيشتر يك گروه مصري براي بازگرداندن اموال مردم مصر كه تحت اختيار خانواده مبارك است، از ديويد كامرون، نخست وزير انگليس خواسته بود تا هرچه سريعتر حساب‌ها و اموال مبارك و خانواده‌اش را بلوكه كند.

از سوي ديگر جان كري، رئيس كميته امور خارجه سناي آمريكا اذعان داشت كه آمريكا اموال مبارك به ارزش 30 ميليارد دلار را بلوكه كرده است اما بعد معلوم شد كه اين اموال به معمر قذافي رهبر ليبي تعلق دارد و كري به اشتباه نام مبارك را ذكر كرده است.

در پي اين اشتباه دفتر مبارك نيز طي بيانيه‌اي خواهان محاكمه جان كري و مسئولان شبكه الجزيره شد.

در اين بيانيه آمده است: سخنان جان كري كه از سوي شبكه الجزيره منتشر شده كذب است.

در ادامه اين بيانيه آمده است:‌ شرايط به نحوي پيش رفته است كه ديگر نمي‌توان سكوت كرد. اين اقدامات، گستاخي بزرگي نسبت به مبارك و خانواده‌اش به شمار مي‌رود.

رئيس جمهور سابق مصر و خانواده‌اش تصميم گرفته‌اند تا اقدامات قانوني لازم را از جمله شكايت عليه مسئولان شبكه الجزيره و جان كري و هر رسانه‌اي كه چنين دروغ‌هايي را اشاعه دهد، اتخاذ كند.
نظرات بینندگان